حذف تعرفه گمرکی۳۴۰ قلم کالای اردنی برای عراق

ابراهیم محمدرضازاده گفت: انتظار می رود که مصوبه دولت عراق برای معافیت ۳۴۰ کالاهای اردنی از عوارض گمرکی در اوایل سال آینده ۲۰۱۸به اجرا درآید

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از خبرگزاری الفرات در عراق، انتظار می رود که مصوبه دولت عراق برای معافیت ۳۴۰ کالاهای اردنی از عوارض گمرکی در اوایل سال آینده ۲۰۱۸ به اجرا درآید.

مقامات اردن امیدوارند که فهرست کالاهای معاف شده در سال آینده گسترش یابد و بر اساس توافق بین دو دولت هر سه ماه یکبار بازبینی خواهد گردید.

در این رابطه وزیر صنعت و تجارت اردن تاکید کرد: کشور عراق۳۴۰ کالا از ۷۵۰ کالای مورد درخواست اردن را از تعرفه گمرکی  معاف کرده است.

“دولت، با توافق با طرف عراقی، هر سه ماه یکبار فهرست کالاهای معاف را که تعداد بیشتری از کالاهای تولید ملی (اردن) را شامل می شود، بررسی خواهد کرد.

وی اشاره کرد که طرف عراقی، تصمیم گرفته حضورصنعت اردن در عراق را افزایش دهد و موانع صادرات اردن به عراق را برطرف کند.

در همین راستا رییس اتاق صنایع اردن دکتر ماهر المحروق اظهار داشت: انتظار میرود از ابتدای سال آینده میلادی صدها کالای اردنی از تعرفه گمرکی عراق معاف شوند

وی اظهار داشت جلسات اخیر شورای بازرگانی اردن و عراق و بازدید نخست وزیر اردن آقای هانی الملقی از عراق، تاثیر مثبتی بر تصمیم عراق برای معافیت کالاهای اردنی از عوارض گمرکی در هنگام ورود به بازار عراق داشت.

رییس اتاق صنایع اردن، ابراز امیدواری کرد طی سال ۲۰۱۸ بقیه لیستی که به طرف عراق در معافیت های گمرکی درخواست شده نیز مشمول این معافیت شوند.

وی تاکید کرد که تصمیم طرف عراق تأثیر قابل توجهی بر تولید صنعتی اردن خواهد گذاشت و قدرت رقابت محصول اردن را در بازارهای خارجی افزایش می دهد.

مقامات عراق در چند ماه گذشته برای حمایت از تولید داخلی عراق ، ۳۰٪ عوارض گمرکی بر واردات کالاها وضع نموده اند،

از طرفی واردات عراق از اردن در طول دو سال گذشته، به علت بسته شدن گذرگاه های مرزی بین دو کشور پس از کنترل مناطق تروریستی توسط داعش در مجاورت مرزهای اردن از اواسط سال ۲۰۱۵حدود ۴۰ درصد کاهش یافته.

وزیر صنعت اردن نیز گفت که دولت عراق بیش از ۳۰۰ کالای اردنی برای ورود به بازار عراق از عوارض گمرکی معاف کرده است.

وی گفت که اتاق با طرف عراق پیگیری خواهد کرد تا بقیه لیست کالاها را نیز از پرداخت مالیات گمرکی معاف کند.

کد خبر 22828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =