واردات ۲.۷ میلیون تن فولاد با وجود در انبار ماندن تولید داخل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در شرایطی که بیش از ۳ میلیون تن فولاد در انبارهای کشور مانده است بیش از ۲.۷ میلیون تن ورق فولادی وارد کشور شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایمیدرو، رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون تن فولاد در انبارهای کشور موجود است که برای صادرات این میزان فولاد، باید جایزه صادراتی برای صدور محصولات فولادی مجدداً برقرار شود.

مهدی کرباسیان افزود: واردات بیش از 2.7 میلیون تن ورق فولادی در شرایطی که انبارها مملو از محصولات فولادی است، نگران کننده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه سوء استفاده از قانون سبب شده تا به جای ورق ممزوج، بیش از 2.7 میلیون تن ورق عادی وارد کشور شود که رقم بسیار زیادی است.

کرباسیان اظهار کرد: چنانچه بازار مسکن فعال شود، نه تنها فولاد بلکه 190 شغل وابسته به بخش مسکن هم رونق می گیرد و از این طریق می توانیم در این حوزه، از رکود خارج شویم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش شدید قیمت جهانی فولاد و رسیدن بهای آن به حدود 260 دلار و همچنین اختصاص 15 درصدی جایزه صادراتی چین به محصولات صادراتی اش، موجب شد ارزش واردات فولاد به دیگر کشورها ارزان تر شود. از طرفی تغییر نرخ روبل روسیه در مقابل دلار نیز در ارزان تر شدن قیمت محصولات فولادی آنها تاثیرگذار بود.

کد خبر 1820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =