راه اندازی خط کشتیرانی قشم - خصب عمان تا پایان دی ماه

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خط کشتیرانی قشم به بندر خصب عمان به منظور افزایش مراودات تجاری و گردشگری میان دو کشور تا پایان دی ماه به بهره برداری می رسد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنی در دیدار سفیر عمان با مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: افزایش فعالیت های اقتصادی بین قشم و خصب به منظور توسعه و گسترش فعالیت های تجاری با مولفه هایی همچون در اختیار گذاشتن فضاهای تجاری برای طرف مقابل، از برنامه های اقتصادی دو طرف است.
وی امکانات گردشگری قشم را یکی از ویژگی های بارز این جزیره برشمرد و افزود: تقویت آژانس های مسافرتی به منظور مبادله گردشگر و جذب گردشگران سلامت با راه اندازی بیمارستان در جیجیان قشم از جمله ظرفیت های مهم در جهت تقویت و توسعه تبادلات در این حوزه به شمار می رود.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد امکان گذر مرزی را از نیازهای منطقه برشمرد و اضافه کرد: با توجه به مراودات فرهنگی و مردمی قشم و خصب، در صورت ایجاد امکانات گذر مرزی، روند توسعه گردشگری در هر دو منطقه آسان می شود.
وی فعال شدن ایرلاین قشم را مکملی بر خط کشتیرانی ایران و عمان دانست و افزود: در صورت تکمیل زیرساخت های دریایی و هوایی، صنعت گردشگری دو کشور به نحو چشمگیری ارونق می یابد.
مومنی با اشاره به پیشرفت مراحل احداث سه نیروگاه جدید آب در قشم، افزود: این نیروگاه ها هر یک با توان تولید یکصد هزار متر مکعب آب شیرین، بین 15 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و می توانند منبع مهم انرژی برای کشورهای همجوار باشند.
وی با اشاره به پایان تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: از فرصت پیش آمده به منظور استفاده از توان سرمایه گذاران عمان و منطقه در حوزه نفت و گاز استفاده می شود.
به گزارش ایرنا، گفت و گو و رایزنی ها در خصوص ایجاد خط مستقیم کشتیرانی عمان و قشم، شهریور امسال در دیدار یک هیات اقتصادی - تجاری عمان با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آغاز شد.
در آن دیدار دوطرف در خصوص اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و همچنین ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تاکید کردند. 
برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف بر اجرای آن تاکید داشتند. 
روز گذشته نیز سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از آغاز تبادلات نفتی، گازی و گردشگری بین قشم و عمان خبر داد و افزود: بیش از 80 درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار انجام شده و این دروازه، بزرگترین معادلات تجاری بین این دو منطقه به شمار می رود.
عمان در 60 کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار دارد. 

کد خبر 1797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =