سفر مقام نظارتی روسیه به تهران برای واردات گوشت از ایران

نهاد نظارت بر سلامت مواد غذایی روسیه اعلام کرد ایران و روسیه قصد دارند هفته آینده در مورد تجارت گوشت و لبنیات گفت و گو کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که مسکو در پی اختلافاتش با غرب بر سر اوکراین، به دنبال یافتن منابع جدیدی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود است، نهاد نظارت بر سلامت مواد غذایی روسیه اعلام کرد ایران و روسیه قصد دارند هفته جاری در مورد تجارت گوشت و لبنیات گفت و گو کنند.

سرگی دانکورت رئیس نهاد نظارت بر سلامت مواد غذایی روسیه قرار است روزهای 22 تا 24 دسامبر به ایران سفر کند و ضمن دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی ایران در مورد «عرضه مشترک گوشت و لبنیات» با وی گفت و گو کند.

روسیه در اوت 2014 به تلافی تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو در موضوع اوکراین، خرید بخش عمده ای از مواد غذایی از غرب را متوقف کرد.

از آن زمان روسیه به دنبال تنوع بخشی به خرید های مواد غذایی خود بوده است. این کشور همچنین تلاش ها برای تضمین روابط نزدیک تر با ایران پس از انعقاد توافق هسته ای ماه جولای بین تهران و قدرت های جهانی را افزایش داده است. بر اساس این توافق تحریم های اقتصادی علیه ایران لغو خواهد شد.

کد خبر 1746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =