بازار مناسب محصول ضامن موفقیت کسب و کار است

راه اندازی کسب و کارهای جدید بدون توجه به بازار مصرف محکوم به شکست است

احمد کیمیایی اسدی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره مهم ترین عامل شکست کسب و کارهای جدید در ایران گفت: مهم ترین عاملی که موفقیت کسب وکارهای جدید را تضمین می کند یا  عدم توجه به آن احتمال شکست را افزایش می دهد بازار محصول یا خدمات مورد نظر است. درحال حاضر قشر تحصیل کرده و جوانان در آستانه خروج از دانشگاه به راه اندازی شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای دارند که به دلیل عدم توجه به بازار محصول تولید شده به مشکل می خورند. این در حالی است که توجه به بازار محصولی که قصد تولید آن را داریم اولین و مهم ترین گام در راه اندازی کسب و کار است.

دانش لازم برای تولید محصولی خاص یا اختصاص زمان کافی و سرمایه لازم به کار بدون توجه به بازار مصرفی و شناخت مردم از محصول بی فایده است. عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در این باره گفت: بسیاری از دوستانی که کسب و کارهای جدید راه اندازی کردند از این گلایه دارند که با وجود برنامه ریزی درست، و داشتن مقدمات اولیه برای انجام کار مثل سرمایه، زمان و دانش تولید محصول به دلیل عدم شناخت مردم و عدم استقبال مردم از محصول دچار مشکل شده اند. مهم ترین عامل شکست کسب و کارهای جدید عدم توجه به همین اصل بازار است.

شرایط تولید برای تولیدکنندگان با سابقه در ایران سخت شده است و فشار سازمان هایی مثل تامین اجتماعی و مالیات و رکود حاکم بر اقتصاد عرصه تولید را سخت کرده است. با این وجود کیمیایی راه انداختن کسب وکارهای جدید را در شرایط فعلی به شرط بازار مناسب برای محصول توصیه می کند. نائب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران گفت: کسی که عاشق تولید و کار است می تواند با وجود تمام شرایط سخت امروز کسب و کار را راه بیندازد و موفق عمل کند. علاوه بر این به دلیل شرایط رکود دولت قدم های خوبی برای کمک به تولید برداشته است و سازمان هایی مثل تامین اجتماعی و مالیات که با تولیدکنندگان در ارتباطند با تساهل و تسامح بیشتری نسبت به گذشته رفتار می کنند.

کیمیایی با اشاره به اینکه نکته مهم در این زمینه امکان سنجی برای فروش و بازار مناسب برای محصول است گفت: بدون در نظر گرفتن بازار مناسب برای محصول یا خدمات، راه اندازی کسب و کار به اتلاف زمان و سرمایه و سرخوردگی منجر می شود.

کیمیایی هم چنین درباره بهبود فرایند راه اندازی کسب و کار در کشور گفت: شاهد تغییرات محسوسی نیستیم اما گام های مثبت وامیدوار کننده ای برداشته شده است. در حال حاضر شرایط برای راه اندازی کسب و کار به طور اتوماسیون انجام می شود و این درحالی بود که پیش از این انجام تمام مراحل به حضور در محل انجام می شد.

کد خبر 13576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =