اشتیاق ۱۵ میلیارد دلاری خارجی ها بعد از برجام

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه اجرایی شدن برجام زمینه مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی را در کشور فراهم می‌کند، گفت: پس از تصویب برجام تا کنون سرمایه گذاران خارجی ترغیب به سرمایه گذاری 15 میلیاردی در کشور شده اند.

محسن جلال‌پور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت گردشگری اظهار کرد: از دو سال گذشته تا به حال فعالیت های زیادی در زمینه حراست از میراث فرهنگی و احیای این میراث در سطح استان کرمان انجام شده که بازتاب مثبتی را به همراه داشته است.

وی سال 94 را سرآغاز تحولات اقتصادی کشور بیان کرد و گفت: آغاز سال جاری توام با نتیجه مذاکرات هسته ای و حواشی آن سپری شد که در نهایت تایید و تصویب برجام نوید این موضوع را داد که اقتصاد از پاییز امسال تغییر و تحولاتی را به خود خواهد دید.

جلال پور افزود: از آنجا که فضای اقتصادی غیر قابل پیش بینی است، بازه های زمانی متفاوتی را از ابتدای سال شاهد بودیم که بخش های مختلف اقتصادی اعم از سرمایه گذاری، صادرات، تولید و.... بدون تغییر وضعیت و حتی پیش بینی خاصی  فعالیت ها را پیش بردند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه هفت ماه امسال وضعیت اقتصاد کشور رونقی را به خود نگرفته است، گفت: با توجه به شرایط نامساعد صحبت از این بود که در سه ماه دوم که هنوز آمار آن اعلام نشده، رشد منفی داشته باشیم که بر اساس آمار اعلام شده در سه ماهه اول شاهد رشد یک درصدی بوده ایم. عمده این شرایط حاکی از این بوده که تولید کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان نمی توانستند تصمیم گیری کنند.

جلال پور ادامه داد: با توجه به شرایط سه ماه نخست رئیس جمهوری دستور داد که تیمی درباره تعیین تکلیف و برنامه ریزی برای شش ماه دوم امسال تشکیل شود و در جلسات این تیم جمع بندی شد که باید برای اجرایی کردن برجام اقدام شود. با اجرایی شدن برجام، امید بر این است که فضای کشور برای سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی فراهم شود.

 

کد خبر 135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =