اهمیت توسعه حمل و نقل دریایی چابهار

توسعه ۵ فاز بندر شهید بهشتی چابهار به صد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش اگزیم نیوز، معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به بندر چابهار گفت : هزینه اتمام 5 فاز نهایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی که ظرفیت آن به 86 میلیون تن خواهد برسد به صد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

نورالدین علی آبادی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : اهمیت توسعه حمل و نقل دریایی کلید توسعه کشور است و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویت های اصلی نظام است.

ایشان افزود : تا الان برای فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی ده هزار میلیارد ریال هزینه شده است، و برای اتمام فاز بیست هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید تجهیزات اعتبار مورد نیاز است که در مجموع فاز اول با اعتیار30 هزار میلیارد ریال به اتمام می رسد و با اتمام فاز اول ظرفیت بندر چابهار 2ونیم میلیون تن فعلی به 8 و نیم میلیون تن خواهد رسید.

علی آبادی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی بیش از ده هزار میلیارد ریال در بخش صنایع دریایی از محل وجوه اداره شده برای خرید شناورهای مسافری هزینه کرده است و ما این آمادگی را اعلام می کنیم که هر کسی را که مسئولین استان برای خرید شناورهای بخشهای مسافری داخلی و بین اللملی معرفی کند ما از محل وجوه اداره شده وام کم بهره به آنها پرداخت خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

 

اختصاص 8 دستگاه مکنده غلات به ارزش 17 ملیون یوروبه بندر شهید بهشتی چابهار اختصاص یافت  

به گزارش اگزیم نیوز، عباس احمدزاده مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر ودریانوردی کشور در گفتگو با روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اختصاص 8 دستگاه مکنده غلات به ارزش تقریبی 17 میلیون یورو به بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد و افزود : خرید و اختصاص این مکنده ها در راستای تجهیز توسعه بندر شهید بهشتی چابهار میباشد .

احمد زاده گفت : پس از برگزاری مناقصه بین المللی  ، بین شرکتهای نایرو از کشور آلمان ، ویگان از بلژیک و بوهلر از آلمان  سه شرکت پیشنهادات خود را به کمیته فنی و بازرگانی ارایه و پس از بررسی های کارشناسی شرکت نایرو از کشور آلمان با بالاترین امتیاز فنی برنده مناقصات شد و امروز مراحل انعقاد قرارداد آن در حال اجراست .

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت : این 8 دستگاه مکنده هر کدام قدرت تخلیه  600تن در ساعت را دارند و برای کشتی هایی با سایز 80هزار تا 150هزارتنی طراحی شده است .

وی تصریح کرد: خوشبختانه مشکلی در تامین اعتبار و گشایش ال سی نداریم و گشایش ال سی در یکی از بانکهای آلمان انجام خواهد شد.

احمد زاده گفت خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به بندر چابهار نگاه ویژه ای دارد به همین منظور برای راه اندازی ترمینال مسافربری دریایی  خرید سه دستگاه ایکس ری  به ارزش 300 هزار یورو قطعی شده و در اواسط هفته جاری جهت بارگیری به بندر چابهار انجام خواهد شد. 

 

 

 

کد خبر 12397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =