می توانیم در اقتصاد روسیه جایگزین ترکیه  شویم

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به نقش تجار آذربایجان شرقی در تقویت روابط تجاری با روسیه،گفت: می توانیم سهم ۴.۵ میلیارد دلاری ترکیه در اقتصاد روسیه را از آن خود کنیم

«محمود واعظی» شنبه شب در جمع صنعتگران و صاحبان صنایع استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: روسیه به دلیل مشکلات سیاسی با ترکیه حجم تجارت خود را با این کشور کاهش داده و نسبت به افزایش روابط تجاری با جمهوری اسلامی ابراز تمایل کرده است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید اعتقاد دارد، دولت نباید تصدی گری کند، گفت: این بخش خصوصی هست که می‌تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند و ما به این سیاست وفادار بوده و برای اجرای آن جدیت داریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با از میان برداشته شدن تحریم‌ها فرصت‌های بسیار خوب و طلایی در داخل و خارج از کشور برای تجار فراهم شده است، اظهار کرد: در گذشته تحریم‌ها قدرت رقابت را از تجار ما گرفته بود اما امروز با رهنمودهای رهبری، مقاومت مردم و زحمت تیم مذاکره کننده شاهد باز شدن بند تحریم از دست و پای اقتصاد کشور هستیم.
وی با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم فضای بین المللی برای ما بازتر می‌شود ، اظهار امیدواری کرد: استان آذربایجان شرقی پس از برجام و برداشته شدن تحریم‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه اقتصاد و تجارت داشته باشد.
واعظی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات مسئولیت کمیسیون مشترک با روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان را بر عهده دارد، گفت: این سه کشور علاقه دارند تا ارتباطات نزدیکی با استان آذربایجان‌شرقی برقرار کنند و باید از این فرصت استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان استان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شده است، گفت: مردم این استان در سال‌های اخیر همواره افرادی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده‌اند که هم برای استان و هم برای حل مشکلات کشور تلاش کردند و دنبال دعواهای بی فایده نبودند.
واعظی با بیان اینکه دولت حساب ویژه‌ای برای استان آذربایجان‌شرقی باز کرده است، افزود: مسئولان استان نیز بسیار مجرب و توانا هستند بنابراین امیدواریم نقش مهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.
امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز 620 روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

کد خبر 9654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =