زنجیره آثار مهم برجام

افزایش امیدواری برای سرمایه گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه ریزی و افزایش بهره وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدرضا نعمت زاده عصر شنبه در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت ها و ظرفیت ها» در محل وزارت امور خارجه، با تشریح اولویت های همکاری اقتصادی و تجاری با کشورها، به برشمردن دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام پرداخت.
وی افزود: افزایش امیدواری برای سرمایه گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه ریزی و افزایش بهره وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام سفر 791 مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه 2 هزار و 45 شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت، معادن و تجارت حدود 190 تفاهم نامه با شرکت های دولتی و غیردولتی خارجی به امضاء رسیده است. 
نعمت زاده گفت: پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت شتاب بیشتری گرفته است. 
وی خاطرنشان ساخت: به منظور رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای 24 کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان چشم انداز همکاری های بین دو وزارتخانه، هم افزایی هرچه بیشتر برای تسهیل ارتباط تجار و سرمایه گذاران خارجی بویژه ایرانیان مقیم خارج با نهادها و بنگاه های اقتصادی داخلی را خواستار شد.

کد خبر 9652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =