آغاز گفتگوهای مالی تهران-برن

نمایندگان بلندپایه دبیرخانه امور مالی بین الملل دولت سوئیس و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امروز برای نخستین بار در برن پیرامون مسائل مالی گفتگو کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، اداره فدرال تامین مالی سوئیس اعلام کرد که نمایندگان بلندپایه دبیرخانه امور مالی بین الملل دولت سوئیس و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امروز برای نخستین بار در برن پیرامون مسائل مالی گفتگو کردند.

در این نشست، نمایندگان دو کشور پیرامون تحولات اقتصادی جهانی و بازارهای مالی گفتگو نموده و به بحث در زمینه اصلاحات حاکمیتی ملی و بین المللی پرداختند.

در گزارش اداره فدرال تامین مالی سوئیس آمده است: مبادلات با مقامهای ایران باید تقویت کننده روابط مالی دو کشور و ارتقاء دهنده چارچوب خدمات مالی بین المللی میان دو کشور باشد.

به گزارش وب سایت FDF، جلسه فوق به سرپرستی رنه وبر، رئیس بخش بازار درSIF، و حمید تهران فر، معاون نظارتی بانک مرکزی برگزار شد.

لازم به ذکر است از سوی کشور سوئیس، بانک ملی سوئیس (SNB)، بازار نظارت مالی سوئیس (FINMA)، دبیرخانه امور اقتصادی (SECO)  و وزارت خارجه فدرال (FDFA)  در این گفتگو شرکت کردند، در سمت مقابل این مقامات هم سازمان بورس و اوراق بهادار ایران حضور پیدا کرد.

براساس این گزارش، گفتگوی مالی بخشی از نقشه راه تقویت روابط دوجانبه کشورها محسوب می شود.

طرف های سوئیسی این نشست با استقبال از توافق هسته ای ایران (برجام) علاقمندی خود را برای افزایش حضور ایران در نظام مالی جهانی ابراز نمودند.

همچنین در این گفتگو، سوئیس آمادگی خود را برای حمایت از ایران در تطبیق استانداردهای جهانی در حوزه مبارزه با پولشویی و مقررات بانکی اعلام نمود.

براساس این گزارش ادامه بحث نیز حول محور تامین مالی بخش واقعی اقتصاد ایران متمرکز بود.

 

کد خبر 9468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =