حضور نیروهای متخصص ایرانی در فضای بین الملل

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دولت را موظف كردند به منظور تشويق حضور نيروي كار ماهر و متخصص ايراني در بازارهاي بين المللي، طرح ارتقاي مهارت نيروي كار جهت حضور در اين بازارها را به اجرا درآورد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، نمايندگان در ادامه جلسه علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي، ماده الحاقي 3 به لايحه تنظيم برخي از احكام برنامه هاي توسعه كشور را مصوب كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين ماده دولت را موظف كردند به‌منظور ايجاد و تثبيت اشتغال پايدار، توسعه كارآفريني، كاهش عدم تعادل منطقه‌اي، با تاكيد بر بخش تعاوني و در چارچوب سياست‌هاي كلان اشتغال و اقتصاد مقاومتي و مصوبات شوراي‌عالي اشتغال اقدامات زير را به‌عمل آورد.
در بخشي از اين ماده الحاقي آمده است كه به‌منظور ايجاد پوشش حمايتي فراگير و اعمال سياست‌هاي اجرائي معطوف به تشويق حضور نيروي كار ماهر و متخصص ايراني در بازارهاي بين‌المللي، طرح ارتقاي مهارت نيروي كار جهت حضور در بازار كار بين‌المللي را به اجراء درآيد.
بر اساس بخش ديگري از اين بند، به‌منظور ايجاد و تثبيت اشتغال در بنگاه هاي خرد و كوچك، دولت مكانيزم‌هاي تشويقي كارفرمايي را اجرا كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ماده الحاقي4 اين لايحه را به دليل ابهاماتي حذف كردند كه در آن آمده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجاز است نسبت به تغيير ساختار اداره بيمارستان‌هاي وابسته به دانشگاههاي علوم پزشكي و هيات امنايي كردن آنها با داشتن اختيارات مالي، اداري و استخدامي و استقلال مالي اقدام كند. همه درآمدهاي بيمارستان از محل منابع عمومي، بيمه‌ها، پرداختي‌هاي مردم در مقابل خدمات (درماني، تشخيصي، آموزشي و پژوهشي)، كمك هاي مردمي، وجوهات شرعيه (با نظر مراجع عظام تقليد) و ساير منابع مربوط به حساب درآمدي كه توسط خزانه‌داري كل‌كشور براي هريك از بيمارستان‌ها ايجاد مي‌شود واريز مي‌شود و معادل آن به رديف هزينه‌اي بيمارستان‌ها اختصاص مي‌يابد.

کد خبر 9428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =