برآورد مزیت های معدنی کشور

رئیس خانه معدن ایران گفت: بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی در ایران شناسایی شده است و برآورد ذخایر کشف شده به ۶۰ میلیون تن می رسد

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت :‌ایران از نظر جغرافیایی در منطقه ای قرار دارد که ذخایر خوبی از انواع مواد معدنی فلزی یا غیرفلزی را در خود جای داده است و در تولید مواد معدنی حالت پویایی دارد و ساختارهای زمین شناسی طوری است که می تواند مواد معدنی را باز هم تولید کند.

وی افزود : در حال حاضر حدود 61 نوع ماده معدنی بهره برداری می شود و تلاش برای شناسایی مواد معدنی بیشتر هم ادامه دارد .

بهرامند گفت : عمق اکتشاف در آمریکا به 240 متر و در اروپا به 80 متر می رسد در حالیکه در ایران حداکثر به 20 متر رسیده است .

وی تاکید کرد : اکتشاف عرصه بسیار مهمی در توسعه اقتصاد معدنی است و سازمان زمین شناسایی و اکتشافات معدنی ایران در میان 178 کشور رتبه هفتم را در اختیار دارد و به عنوان راهبر اکتشافات معدنی در خاورمیانه تایید شده است .

بهرامن  گفت : محیط های کانی زایی در ایران زیاد است و از 48 نوع محیط کانی زایی 33 تیپ در ایران وجود دارد .

وی افزود : ایران در کمربند معدنی مس و طلا قرار دارد و 7 محور مهم معدنی مانند سرب و روی در کشور داریم.

رئیس خانه معدن ایران افزود : جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ذخایر معدنی جایگاه سوم را در آسیا و دهم تا دوازدهم را در جهان در اختیار دارد و عمده کارشناسان معتقدند در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل یکی از بسترهایی که می تواند به رونق تولید و ایجاد ثروت ارزش افزوده کمک کند همین بخش معدن است به شرط اینکه از مراحل اکتشاف تا فرآوری نهایی در اختیار کشورمان باشد و برای همه این مراحل برنامه ریزی های جدی و اجرایی داشته باشیم.

کد خبر 9394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =