تقویت تولید داخلی با ایجاد بازارهای صادراتی گوشت مرغ در منطقه

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات مرغ را فرصتی برای ورود به گردونه تامین‌کنندگان جهانی این ماده پروتئینی دانست و گفت: ایجاد بازار دایمی صادراتی در منطقه عامل تقویت تولید داخل است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، علی ابراهیمی با بیان اینکه بازار دایمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ را در منطقه داریم، افزود: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی هدف حمایت از تولید داخل را با ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داد و افزود: بازار دایمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تامین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

وی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور را در خرید مرغ داخل، مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

وی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

ابراهیمی بر این باور است که تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 73215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =