ظرفیت صادرات سالیانه ۳.۵ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی در کشور

سخنگوی طرح‌های بین المللی آب گفت: ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به میزان ۳.۵ میلیارد دلار در سال را دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، «عیسی بزرگ زاده» امروز (سه شنبه) در نشست خبری افتتاح طرح های سد و نیروگاه «اوما اویا» در کشور سریلانکا، با بیان اینکه اکنون کشور ما در ۲۰ کشور جهان خدمات فنی و مهندسی ارائه می دهد، افزود: شرکت‌های توانمند ایرانی با وجود تحریم های ظالمانه توانسته اند حضور پررنگی در کشورهای مختلف داشته و فعالیت هایی را داشته باشند.

وی با اشاره به حضور کشورمان در مجامع بین المللی مهندسی و اینکه خدمات فنی و مهندسی ایران از افتخارات مهم کشور است، اضافه‌ کرد: اکنون نزدیک به ۱۰۳ مهندس مشاور صاحب صلاحیت و 14 هزار و ۶۲۳ پیمانکار فعال داریم، ضمن آنکه در مجموع ۷۰۱ هزار نفر در این بخش به طور رسمی مشغول به کار هستند.

وی در خصوص تشدید تحریم‌های ظالمانه بر کشور که فعالیت این حوزه را با دشواری‌هایی مواجه کرده است، گفت: با وجود این شرایط مهندسان و متخصصان ایرانی از هند تا آفریقا و از امریکای جنوبی تا آسیای میانه در حال اجرا و پیشبرد پروژه‌های بزرگ و پیچیده در صنعت آب و برق هستند.

وی یکی از پروژه‌ها را طرح احداث نیروگاه و سد او ما اویا در کشور سریلانکا ذکر و تصریح کرد: همچنین در کشورهای عراق، ازبکستان، سودان، نیجریه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان هم پروژه‌هایی در دست اجرا است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: در عرصه‌های ملی و بین‌المللی پروژه‌های مختلفی در صنعت آب و برق در بیش از ۲۰ کشور توسط جامعه ۷۰۱ هزارنفری مهندسین مشاور ایرانی در حال انجام است.

بزرگ‌زاده افزود: در کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ، ۱۰۶ کشور عضو هستند و ایران نیز از سال ۱۳۷۴ به عضویت این کمیسیون درآمد و ۲۳ کمیته داخلی ذیل این امر در کشور ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایران در کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی از سال ۱۳۴۷ عضو شده و در این زمینه حدود ۱۰ کمیته استانی در کشور فعال شده است؛ در این کمیسیون ۷۸ کشور عضو هستند و سالانه ده‌ها مقاله و تحلیل معتبر مهندسان ایرانی حاصل کاربین صنعت و دانشگاه در نشریات عرصه بین‌الملل مختلف به چاپ می‌رسد.

کد خبر 72950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =