رشد صنعت پالایشی نیازمند ایجاد زنجیره ارزش است

مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای ایران گفت: برای بقای صنعت پالایشی باید به سمت توسعه زنجیره ارزش حرکت کنیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، وحید عبیری در خصوص آینده پالایشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به رشد خودروهای برقی در جهان، دیگر در پالایشگاه‌ها نمی‌توانیم روی تولید سوخت مثل گذشته حساب کرد و باید به سمت توسعه زنجیره ارزش پالایشی حرکت کنیم و در این حوزه با تنوع سازی سبد سوخت تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که صنعت پالایشی توانست در سال گذشته انجام دهد، برنده شدن پالایشگاه تهران در احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی بوده که این اقدام بزرگی است. برای درک بزرگی این عدد باید گفت که ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر برابر با ۱۰۰۰ مگاوات بوده و این نیروگاه نصف ظرفیت بوشهر است.
مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای ایران افزود: باید به سمت پتروپالایشگاه شدن حرکت کنیم و محصولاتی که پالایشگاه‌ها تولید می‌کنند را در زنجیره ارزش تبدیل به محصولات پایین‌دستی کرده و با قیمت بالاتری به فروش برسانیم

عبیری گفت: هرچند در حوزه تولید هیچ مشکلی نداریم؛ اما به دلیل مشکلات سهامداری پالایشگاه‌ها، توسعه پالایشگاه با سرعت پایین در حال انجام است با این حال توانستیم با اهتمام به نتیجه رساندن این پروژه‌ها سرعت را افزایش دهیم.

کد خبر 72893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =