پرداخت ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران از شناسایی زمین‌ها و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در ۱۴ استان خبر داد و گفت: تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت نزدیک به ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «امیرحسین ثروتجو»‌روز دوشنبه افزود: به‌منظور اجرای طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، تاکنون سه‌هزار و ۴۴۲ پروژه در قالب ۱۷ هزار و ۳۳۹ واحد به بانک‌های عامل معرفی شد که منجر به امضای ۵۳۹ قرارداد شده‌ است.

وی گفت: از سال ۱۴۰۲ تاکنون قرارداد پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی ۷۸۴ واحد مسکونی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ منعقد شده‌ است.

ثروتجو ادامه‌داد: به‌منظور کمک به سکونت متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دوران نوسازی، تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود ۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: امسال مبلغ تسهیلات مذکور با افزایش ۱۰۰ درصدی (۲ برابری) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی تصریح‌کرد: با توجه به تصویب پیش‌نویس قرارداد مرمت و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی شرکت، اقداماتی برای انتشار فراخوان در ۱۹ ملک در هفت استان در حال انجام است. همچنین به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری درباره بهره‌برداری از املاک تاریخی شرکت، تفاهم‌نامه‌ای با صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی منعقد شد.

شناسایی زمین‌ها و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در ۱۴ استان

ثروتجو با اشاره به بند (ی) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: در راستای استفاده از زمین‌ها و املاک در اختیار مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها، تاکنون اراضی در ۱۴ استان شناسایی شده و مجوز انتقال اراضی در استان خوزستان (آغاجری ۵۲ هکتار و چم آسیاب مسجدسلیمان ۱۰۰ هکتار) اخذ شده‌ است.

کد خبر 72792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =