تصویب ۴۵۰ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی

۴۵۰ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله، حوزه صنعت، دارو، مواد غذایی، ساختمان، گردشگری، تجهیزات راه­سازی، مدیریت شهری، خدمات و کشاورزی در آخرین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ بررسی و تصویب شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی و آخرین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۵ دستور جلسه در خصوص طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله، حوزه صنعت، دارو، مواد غذایی، ساختمان، گردشگری، تجهیزات راهسازی، مدیریت شهری، خدمات و کشاورزی بررسی و تصویب شد.

این طرح‌ها از کشورهای مختلف از جمله چین، ترکیه، عراق، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، عربستان، روسیه، پاکستان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه نفت و گاز، تأمین آب، برق و گاز، حمل و نقل و ارتباطات، خدمات، ساختمان، صنعت، کشاورزی و معدن مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسید. در راستای تسریع و تسهیل فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی، هر ماه نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سازمان سرمایه‌گذاری برگزار شده و در هر نشست ده‌ها درخواست سرمایه‌گذاری خارجی بررسی، تصویب و مجوز سرمایه‌گذاری خارجی آنها صادر می‌شود.

طبق گزارش عملکرد معاونت طرح‌های دفتر سرمایه‌گذاری خارجی، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۸ طرح به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و تعداد ۱۷۵ طرح فرعی (درمجموع ۴۷۵) مصوب شده که در مقایسه و نسبت به سال گذشته هم در حجم و هم تعداد طرح اصلی و فرعی افزایش چشمگیر داشته است.

دویست و هفتاد و هشتمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی به ریاست رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و با حضور اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور خارجه، اتاق تعاون ایران و نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، در محل سالن خلیج فارس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

کد خبر 72298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =