رونمایی رسمی از ۱۵ قرارداد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست امروز ایتالیایی ها در اتاق ایران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، ولی الله افخمی راد در این نشست ضمن خیر مقدم به فعالان اقتصادی ایتالیا گفت: فعالان اقتصادی ایتالیا عزم و اراده خود را برای بازسازی و توسعه سطح روابط با ایران اعلام کرده اند.

افخمی راد افزود: با پیوستن به سازمان جهانی تجارت WTO فضای بهتری برای اقتصاد كشور ایجاد خواهد شد و سازمان توسعه تجارت مسئولیت پیگیری و تسریع این اقدام را به عهده گرفته است.

وی همچنین گفت: تهران و رم از گذشته ارتباط دیرینه ای داشتند؛ ایتالیا در دوران سخت تحریم نیز ایران را ترك نكرد و بعد از تحریم ها نیز به صورت فعال تر در كشورمان فعالیت می كند.

معاون صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایتالیا 9 هیات را به ایران اعزام كرده كه در نوع خود، بالاترین میزان ورود هیات ها از یك كشور بوده است.

به گفته وی، ایتالیا در سال 1393 از برترین شركای تجاری كشور بوده و توانسته در سال گذشته نیز این وضعیت را حفظ كند؛ بنابراین زمینه همكاری مناسبی بین دو كشور وجود دارد.

افخمی راد با بیان اینكه در زمینه توسعه صنعتی بین دو كشور می توانیم اقدامات مناسب تری انجام دهیم، افزود: رئیس جمهوری ایران در سفر خود به ایتالیا 30 تفاهم نامه را منعقد كرد كه هشت مورد آن از مرحله قرارداد به مرحله عمل رسیده است؛ بنابراین باید فعالیت های عملیاتی شده مشترك دو كشور را استمرار دهیم.

وی تاكید كرد: باید اقداماتی برای اجرایی شدن این قراردادها انجام شود؛ البته حضور شركت ها و موسسه ها در این هیات عالیرتبه ایتالیایی تایید كننده آن است كه تضمین هایی برای ادامه فعالیت ها وجود دارد تا آهنگ رشد بین همكاری دو كشور تسریع شود.

وی به شركت های ایرانی توصیه كرد كه قرارداد خود را به گونه ای تنظیم كنند كه امكان عملی شدن آن وجود داشته باشد زیرا در این صورت می توان قراردادها را عملیاتی كرد.

معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان اینكه ایران در منطقه ای است كه به میزان مناسبی امنیت و آرامش دارد، گفت: جمعیت 400 میلیونی در اطراف كشورمان، زمینه ایجاد یك قطب در خاورمیانه را فراهم كرده است و ایران می تواند بازار خوبی در كشورهای منطقه داشته باشد.

افخمی راد همچنین به جهت گیری كشورمان برای رفع ضوابط و مقررات نامناسب در بخش تجارت خارجی اشاره كرد و گفت: ایران تلاش دارد در سیاست های بازرگانی از ثبات برخوردار باشد، از ایجاد تغییرات به شدت پرهیز می كند.

وی افزود: اگر تغییری نیز باشد برای باز گذاشتن فعالیت بخش خصوصی است بنابراین نه تنها ایرانیان می توانند به صورت مناسبی فعالیت های خود را انجام دهند بلكه این فرصت برای سرمایه گذاران خارجی نیز فراهم است.

وی تاكید كرد: ایران تلاش می كند مشكلات سرمایه گذاران خارجی را برطرف كند تا آنها با خاطری آسوده فعالیت خود را انجام دهند.

در نشست امروز با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی ایتالیا و ایران در حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت كشورمان، 12 موافقتنامه همكاری در بخش های مختلف انرژی، فولاد، مخابرات و هوانوردی، فرودگاهی و پزشكی شد.

همچنین دیروز(سه شنبه) در نخستین روز سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران، هفت سند همكاری در زمینه های مختلف از جمله همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همكاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا امضا شده بود.

یادداشت تفاهم همكاری بین شركت انل و شركت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه های ایران و شركت فرودگاه های میلان ایتالیا، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی بود كه روز گذشته بین طرفین مبادله شد.

بطور خلاصه عمده شرکت های طرف قرارداد در این سندهای همکاری بصورت زیر بوده است:

  1. انجمن شركت های ساخت و مهندسی صنعت نفت ایران و شركت انیمپ ایتالیا
  2. اتحادیه پوشاك تهران نیز امروز با شركت ایتالیایی «سیستم مد ایتالیا»(SISTEMA
  3. گروه آی.ام.كیو/IMQ ایتالیا
  4. شركت فولاد بوتیا ایران (بیسكو) و شركت DANIELI ایتالیا
  5. شركت فولاد بوتیا(بیسكو) نیز قرارداد دیگری با شركت «فاتا اسپا- FATA SPA»
  6. عرضه تجهیزات و خدمات ساخت نیروگاه 450 مگاواتی در استان كرمان
  7. شركت فولاد مباركه با شركت «مارسگاگلیا» ایتالیا
  8. شركت مخابرات ایران نیز موافقتنامه همكاری با شركت ایتالیایی «ایتال تل
  9. شركت «آیتی وای- ITWAY» ایتالیا و شركت سرمایه گذاری پاتاسا
  10. شركت «بل للی گروپ- BELLELI GROUP» ایتالیا
  11. شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با شركت «ویتالی اسپا- VITALI SPA» ایتالیا
  12. شركت معماری استفانو بوری- STEFANO BOER  
  13. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران با شركت «دیمنشن اسپا- DIMENSIONE SPA»
  14. شركت فرودگاه های ایران و شركت فرودگاه های میلان ایتالیا
  15. شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا 
کد خبر 7225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =