استفاده از تریبون‌های بین‌المللی برای تبیین اقدامات ایران در حوزه مبارزه با پولشویی

رئیس مرکز اطلاعات مالی ایران با اعلام اینکه ایران عضو اصلی شورای مبارزه با پولشویی بریکس شده است، گفت: به دنبال این هستیم تا تبیین اقدامات گسترده ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در فضای بین‌الملل، فضاسازی‌هایی که علیه کشور انجام می‌شود را خنثی کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «هادی خانی» افزود: بررسی که در دولت سیزدهم انجام دادیم متوجه شدیم که متاسفانه در سال‌های گذشته از تریبون‌هایی که در اختیار کشور بوده آن‌گونه که باید و شاید در راستای تبیین اقدامات کشور در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم بهره نبرده‌ایم.

سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد با بیان اینکه ایران عضو ناظر کارگروه اتحادیه اوراسیا در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است، اظهار داشت: تبیین هزینه‌هایی که به کشور در این حوزه متاثر از اقدامات تروریستی که علیه ما انجام شد و یا حتی هزینه‌هایی که بابت تحریم‌های ظالمانه داشتیم خیلی فعالانه اقدام نکرده بودیم.

خانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم و به خصوص با دستور وزیر اقتصاد که رییس شورای عالی مبارزه با پولشویی است، تبیین اقدامات کشور به مراجع بین‌المللی در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: گزارشی از اقدامات ایران در مبارزه با پولشویی تهیه و در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفت و این وزارتخانه برای آن را برای تمامی سفرای ایران در کشورهای مختلف ارسال کردند و به سفرا ماموریت داده شد که به واحدهای اطلاعات مالی یعنی (اف ای یو) کشورهای مختلف که هم‌تراز ما هستند مراجعه کنند و اقدامات کشور را بیان کنند.

وی افزود: در سه کارگروه اجلاس اتحادیه اوراسیا اقدامات کشور را ارایه کردیم و این ارایه به سمتی حرکت کرد که در اجلاس اخیر که در کشور چین برگزار شد جمهوری اسلامی ایران به عنوان رتبه برتر فعالیت فنی و تخصصی شناخته شد و این یک امتیاز برای ما بود.

وی گفت: همچنین به صورت همزمان ما عضو ناظر شورای مبارزه با پولشویی کشورهای مشترک‌المنافع شدیم و یک تریبون در آنجا ایجاد شد که اقدامات کشور را از طریق آن اعلام می‌کنیم.

خانی اظهار داشت: یک ماه گذشته نیز شورای مبارزه با پولشویی و تبیین مالی تروریسم بریکس تشکیل شد که ایران عضو اصلی آن شده و هفته آینده در جلسه سوم آن شرکت می‌کنیم.

وی افزود: در خصوص مباحث بین‌الملل به سمتی حرکت کردیم که اقدامات گسترده کشور در داخل را در یک فضای مناسب به میزان مناسب برای سایر کشورها تبیین کنیم تا آن فضاسازی که علیه کشور ما در بحث پولشویی و تبیین مالی تروریسم ایجاد کردند را خنثی کنیم تا ثابت شود که اینها واقعیت ندارد.

کد خبر 71820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =