تزریق سرمایه به تولید با انتشار گواهی سپرده خاص/ مردم به دنبال سرمایه‌گذاری ایمن هستند

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: انتشار گواهی سپرده خاص می‌تواند سرمایه خوبی را به بخش مولد تزریق کند.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، حسین طوسی در خصوص انتشار گواهی سپرده خاص از سوی بانک مرکزی و تاثیر آن بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید، افزود: با توجه به ابلاغ بانک مرکزی، خریداران گواهی سپرده خاص می‌توانند سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه با پرداخت سود ماهانه را از شبکه بانکی دریافت کنند که همین موضوع در گام نخست می‌تواند جذابیت سرمایه گذاری در این بخش را ایجاد کند؛ اما این روند نیاز به اعتمادسازی از سوی متولیان هم دارد تا مردم بتوانند با خیالی آسوده به سراغ گواهی سپرده بروند.
وی با تاکید بر اینکه خروج نقدینگی از دست مردم و ورود آن به چرخه تولید و اقتصاد اتفاق بسیار مثبت و امیدوارکننده‌ای است، ادامه داد: بی تردید بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به بازاری ببرند که علاوه بر ایمنی و کم ریسک بودن، سود مطلوبی هم عایدشان شود. در نتیجه می‌توان گواهی سپرده خاص را انتخاب مطمئن و خوبی از سوی سرمایه گذاران دانست، اما باز هم تاکید می‌کنم این مساله نیازمند اعتمادسازی و تضمین‌های لازم برای پرداخت سود و در نهایت اصل سرمایه است.
این فعال اقتصادی به لزوم حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی و تجار تاکید کرد و گفت: شرایط و محدودیت‌های بین المللی متاثر از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب باعث شده تا بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار در روند صادرات و واردات با مشکلات مختلفی مواجه شوند. در نتیجه هر حمایتی از بخش تولید می‌تواند به سود اقتصاد کشور باشد که معتقدم گواهی سپرده می‌تواند نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و سرمایه خوبی را به بخش مولد تزریق کند. البته دولت و بانک مرکزی هم باید در روند گشایش اعتبار و تخصیص ارز حمایت بیشتری از فعالان اقتصادی به عمل آورند تا آن‌ها نیز بتوانند بحران‌های مختلف را پشت سر بگذارند.
طوسی به تاثیر انتشار گواهی سپرده بر روند کنترل و مدیریت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: مطمئنا سود حاصل از بخش گواهی سپرده به مراتب نسبت به بازار ارز و طلا و سکه بهتر و مطمئن‌تر است، اما با توجه به تجربیات نه چندان مطلوب دهه‌های گذشته در بخش انتشار اوراق مشارکت، تاکید می‌کنم اعتمادسازی باید حرف اول را در این قبیل تصمیمات بزند. قطعا اگر مردم ببینند سرمایه گذاری از طریق گواهی سپرده می‌تواند طبق مصوبات و وعده‌ها سود خوبی را به آنان پرداخت کند و هیچ، اما و اگری در سرمایه گذاری آن‌ها بوجود نمی‌آید، استقبال بیشتری از این طرح خواهند کرد. بدیهی است استقبال از گواهی سپرده نیز در نهایت به چرخه تولید واقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

کد خبر 71650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =