مشکلات صادرات کیوی به هند مورد بررسی قرار گرفت

سرپرست سازمان حفظ نباتات ایران گفت: ‌صادرات ‌کیوی به‌ هند و واردات آفت‌کش‌های آماده ‌مصرف‌ و ‌تکنیکال به کشور در نخستین نشست همکاری‌های کشاورزی ایران و هند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «مریم جلیلی‌مقدم»روز چهارشنبه در دیدار با همتایان هندی خود در دهلی‌نو در حاشیه نخستین نشست همکاری‌های کشاورزی ایران و هند درباره مهمترین محورهای مذاکرات با مسوولان بخش‌های مختلف وزارت کشاورزی هند افزود: در زمینه حفظ نباتات مذاکرات مفصلی برای رفع مشکلات فی مابین در خصوص صادرات کیوی به هند انجام شد.

وی بیان‌داشت: مقرر شد با توجه معرفی فهرست جدیدتری از باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌های مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی ایران، طرف هندی این فهرست جدید را در اسرع وقت بررسی و تایید کند تا روند صادرات محصول کیوی علاوه بر باغ‌ها و شرکت‌های رجیستر شده قبلی، با تعداد بیشتری از باغ‌ها و شرکت‌های صادرکننده افزایش یابد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات ایران گفت: مقرر شد طرف هندی ضمن تکمیل پرسشنامه‌های سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران برای تحلیل خطر آفات انبه، فهرست تاسیسات ضدعفونی آب گرم انبه را برای بازدید کارشناسان حفظ نباتات ارسال کند تا برنامه‌ریزی‌های بعدی انجام شود.

جلیلی‌مقدم درباره واردات آفت‌کش‌های آماده مصرف و تکنیکال بیان‌داشت: در عین حال مقرر شد طرف هندی ضمن اطلاع‌رسانی درباره وضعیت کارخانه‌ها و شرکت‌های تحت نظارت و مورد تایید وزارت کشاورزی هند، نظارت و کنترل بیشتری بر مقوله کیفیت آفت‌کش‌ها و رسیدگی بیشتر به خدمات پس از فروش و پیگیری‌های بعدی برای شرکت‌های متخلف داشته باشد.

وی درباره استفاده از پهبادها در هند نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه استفاده از پهبادها برای سمپاشی مزارع و باغات در هند از یک سال پیش آغاز شده است، مقرر شد درباره نکات فنی درباره تکنیک‌های سمپاشی، نازل‌ها و برنامه‌های هوشمند استفاده از پهبادهای سمپاش تبادل اطلاعات بین دو کشور انجام شود.

نخستین نشست همکاری‌های کشاورزی ایران و هند در دهلی‌نو با محورهای گفت‌وگو در زمینه توسعه روابط تجاری کشاورزی دو کشور، همکاری‌های دوجانبه در زمینه محصولات باغبانی و تحقیقات مرتبط به آن به‌ویژه درباره گیاهان دارویی، میوه‌های گرمسیری، محصولات گلخانه‌ای، قارچ خوراکی، کشاورزی هوشمند، رفع موانع فنی پیش روی صادرات کیوی و بسترسازی تسهیل و توسعه صادرات خرما، سیب، زعفران و مسایل فنی کنترل آفات و بیماری‌ها و کیفیت سموم، موانع گمرکی و تبادل اطلاعات و همکاری دوجانبه بخش‌های تحقیقاتی دو کشور برگزار شد.

کد خبر 71451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =