بیشترین میلیونر جهان برای کدام کشور است؟ + اینفوگرافی

ثروت خصوصی خالص در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ به ۴۵۴/۴ تریلیون دلار رسید اما این ثروت فقط در اختیار درصدی معدود از جمعیت جهان است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، پایگاه آماری ویژوال کپیتالیست (VisualCapitalist) فهرستی از تعداد میلیونر جهان به تفکیک کشورها منتشر کرده است. این آمار طبق گزارش گروه Union Bank of Switzerland تنظیم شده است.

هرم توزیع جهانی ثروت: تنها یک درصد جمعیت بزرگسال جهان میلیونر هستند!

هرم توزیع جهانی ثروت: تنها یک درصد جمعیت بزرگسال جهان میلیونر هستند!

طبق این گزارش، آماری بالغ بر ۵۲/۵% جمعیت بزرگسال جهان (۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر) کمتر از ۱۰ هزار دلار ثروت دارند. ثروت حدود ۳۴/۴% جمعیت جهان (۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر) بین ۱۰ الی ۱۰۰ هزار دلار است.

این عدد برای مالکان ثروت ۱۰۰ هزار دلار الی یک میلیون دلار نیز ۱۲ درصد هست که معادل ۶۴۲ میلیون نفر از جمعیت جهان است.
ثروت خصوصی خالص در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ به ۴۵۴/۴ تریلیون دلار رسید. نکته ماجرا اینجاست که تعداد کل میلیونرهای جهان در سال ۲۰۲۲ فقط ۵۹/۴ میلیون نفر از جمعیت ۸ میلیارد نفری جهان بوده است. این یعنی تنها یک درصد از جمعیت بزرگسال جهان، دارنده تقریباً نیمی از ثروت خالص خانوار جهان هستند.

بیشترین جمعیت میلیونر به تفکیک کشورهای جهان

بیشترین جمعیت میلیونر به تفکیک کشورهای جهان

تقریباً ۶۰ میلیون نفر میلیونر در جهان وجود دارد. حدود ۲۴.۷ میلیون نفر در قاره آمریکا شمالی، ۱۶.۳ میلیون نفر در اروپا، ۹.۸ در آسیا-اقیانوسیه، ۶.۲ میلیون نفر فقط در چین، ۱.۲ در آمریکای لاتین، ۸۵۰ هزار نفر در هندوستان و ۳۶۰ هزار نفر در آفریقا زندگی می‌کنند.

اخیراً آکسفام نیز گزارش داد که پنج مرد ثروتمند جهان از سال ۲۰۲۰ میلادی دارایی خود را دو برابر کرده و به مجموع ۸۶۹ میلیارد دلار رسانده‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ۶۰ درصد جمعیت جهان در همین مدت فقیرتر شدند.

کد خبر 70936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =