مصرف روزانه ۴.۵ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه ۴.۵ میلیون لیتر سوخت هوایی روزانه در کشور مصرف می‌شود، گفت: ۷۰ هواپیما و بالگرد خریداری و وارد شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد محمدی‌بخش روز سه شنبه در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه تلاش شد نظرات مختلف بخش خصوصی و حاکمیت اخذ شد تا چراغ راهی برای صنعت هوایی باشد.

وی ادامه داد: چهار راهبرد در برنامه هفتم ریل‌گذاری شده است. آنچه مصوب شد در بخش‌های مختلف به حوزه های اقتصادی و ایمنی در برنامه هفتم لحاظ کردیم و بخش‌های که می‌تواند به توسعه گردشگری کمک می‌کند مانند اینکه هر هواپیما شغل ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: شاخص و تراز توسعه موضوعات هوایی در موضوعات اول است، برنامه ریزی انجام شده است و امید است به اهداف خود دست یابیم.
محمدی بخش در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: دو راهبرد درونی و دو راهبرد بیرونی است که در بخش بیرونی بیش از ۷۰ هواپیما و بالگرد خریداری و وارد شده است.
محمدی بخش اظهار کرد: در نوسازی تامین اعتبار انجام شده اما تا قبل از ورود هواپیما به کشور رسانه ای نمی‌شود، البته در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.

۴.۵ میلیون لیتر روسخت هوایی روزانه در کشور مصرف می‌شود

وی گفت: مصرف سوخت ایرلاین‌های کارگو ایرانی‌، هلی‌کوپتری و آموزشی به قیمت فوب و از سامانه سدف سوخت می‌گیرند، هواپیماهای نیروهای مسلح هم از سامانه سدف سوخت می‌گیرند.
وی با بیان آنکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی روزانه برای مسیرهای خارجی یک میلیون لیتر و ۲.۴ میلیون لیتر برای مسیرهای داخلی مصرف می‌کنند، افزود: وزارتخانه های دفاع، صمت و راه در موضوع هواپیمای ساخت داخل فعال هستند، هواپیمای مسافری و باری، فرآیندهای ثبت قانونی خود را دارد که کارشناسان سازمان همواره بر آن نظارت و پس از صدور مجوز امکان بهره‌برداری را برای آن صادر می‌کنند.
وی با اعلام آنکه امروز با افتخار جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند دارای کارخانه هواپیماسازی است و به تاب‌آوری صنعت کمک می‌کند، تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام درآمد بودجه‌ای ندارند و از محل عوارض فرودگاهی تامین مالی می‌کنند لذا پیشنهاد اصلاح عوارض در برنامه ۱۴۰۳ یعنی دریافت ۱۰ یورو برای هر مسافر غیر از پروازهای عتبات و زیارتی داده شده است.
وی درباره پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در پروازهای داخلی ما گفت: براساس قوانین ایکائو آزادی‌های چندگانه برای سازمان‌های هواپیمایی کشورها تعریف شده است، این ظرفیت در سطح مجامع بین المللی مفاهیم و تعاریف مشخص دارد، در بازه زمانی حجم و تقاضای پروازها افزایش خواهد یافت ضمن آنکه در چارچوب و اخذ سیر قانونی اگر ظرفیتی وجود داشته باشد، مناسب است که البته در صحن علنی مجلس رأی نیاورد.

کد خبر 69933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =