توسعه روابط تجاری ایران و چین در سایه تفاهمنامه همکاری در حوزه استاندارد

سازمان ملی استاندارد ایران روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه میزبان رایزن اقتصادی چین بود و در این دیدار بر توسعه روابط تجاری بین دو کشور در سایه تفاهمنامه همکاری در حوزه استاندارد تاکید شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از موسسه استاندارد، ابراهیم ابراهیمی سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل و حلال سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با نمایندگان سفارت چین در ایران بر گسترش و استحکام روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با پذیرش متقابل استانداردها تاکید کرد.

ابراهیمی در این نشست با بیان اینکه اعتبار تفاهمنامه همکاری ایران و چین در حوزه استاندارد دو سال پیش به اتمام رسیده است، گفت: دو طرف تمایل به انعقاد تفاهمنامه جدید برای تسهیل و توسعه روابط تجاری دارند که پیش نویس آن از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به طرف مقابل ارائه شده است.

وی با اشاره به ارتباطات موجود میان مسئولان دو سازمان استاندارد ایران و چین، به حمایت ایران از کاندیداتوری نامزد استاندارد چین در انتخابات ریاست ایزو در سال ۲۰۲۲ و همکاریهای دو جانبه در کمیته های فنی سازمان ایزو اشاره کرد و خواستار افزایش سطح همکاری‌ها شد.

ابراهیم ضمن معرفی جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران و فعالیت های فنی این سازمان در زمینه های استانداردسازی، اندازه‌شناسی، ارزیابی انطباق و تأییدصلاحیت خاطرنشان کرد: این سازمان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اهمیت صنعت حلال در جهان، می توانیم به همکاری در حوزه حلال عمیق تر بپردازیم.

‌رایزن بازرگانی سفارت چین نیز ضمن ابراز خرسندی از پذیرش درخواست برای برقراری این ملاقات اظهار داشت: استانداردها نقش بسزایی در سرمایه گذاری، تولید، مدیریت کیفیت کالا و همه ابعاد زندگی مردم دارند.

وی به سرمایه‌گذاری شرکت‌های تولیدی و خدماتی به ویژه بخش صنعتی و عمرانی چین در ایران اشاره کرد و گفت: فعالیت این شرکت‌ها با تایید استاندارد ایران می تواند انجام پذیرد.

در این نشست، طرف چینی متعهد به انتقال دیدگاه‌های سازمان ملی استاندارد ایران برای به کشورش شد تا اقدامات عملی برای امضای تفاهم نامه و برنامه اجرایی سرعت گیرد.

کد خبر 69786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =