واردات خودرو ادامه دارد/ مشکلی برای تامین ارز وجود ندارد

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و ۱۱۰ میلیون دلار در دو هفته گذشته تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو با قطعیت امسال و سال آینده ادامه خواهد داشت و در برنامه‌های دولت خللی به وجود نمی‌آید.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی ضیغمی امروز سه‌شنبه در حاشیه نشست ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران، در مورد اینکه واردات خودرو به کشور، اظهار داشت: مسیر دولت تغییر نکرده است و سخنان مطرح شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارز پیش‌بینی شود، زیرا اگر مطابق برنامه واردات انجام نشود، ناترازی به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو با قطعیت امسال و سال بعد انجام می‌شود، تصریح کرد: مشکل ارزی به برای واردات خودرو وجود ندارد و جلسات متعددی با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز برگزار شده تا این روند تسریع شود.

۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو تخصیص داده شد

ضیغمی با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو به کشور ارز تخصیص داده شده است، گفت: برهمین اساس اعلام شد که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه آتی وجود دارد که عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده خواهد شد که جمع‌بندی آن با بانک مرکزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تحویل خودروها تأخیر دو تا سه‌هفته‌ای وجود خواهد داشت؛ اما به‌زودی تعیین تکلیف انجام خواهد شد، گفت: تا پایان امسال پتانسیل واردات ۴۰ هزار خودروی دیگر وجود دارد، اما وابسته به تصمیمات بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز است.

کد خبر 69732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =