اصناف شرایط تخصصی نظارت پسینی خود را اعلام کنند

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار از اتحادیه‌های مختلف خواست تا شرایط تخصصی نظارت پسینی خود را به‌طور شفاف و مشخص اعلام کنند تا امکان لغو و تعلیق مجوزهای افرادی که مشمول این شرایط می‌شوند، وجود داشته باشد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سیدامیر سیاح» در اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران تاکید کرد: تسهیل فضای کسب و کار برای بخش خصوصی و دولت یک بازی برد- برد است، زیرا با رونق و سود بیشتر بخش خصوصی، اشتغال رونق می‌گیرد و با رونق اشتغال و تولید، درآمدهای پایدار دولت بالا می‌رود.

وی خطاب به فعالان اصناف تاکید کرد: تکلیف ما این است که برای سود بردن شما بجنگیم و همین کار را هم در بخش های مختلف انجام داده و ادامه می‌دهیم و بر همین اساس است که امضاهای طلایی و صدور مجوزهای کاغذی امروز تمام شده است؛ هر چند هنوز درگاه ملی مجوزها و درگاه نوین اصناف ممکن است مشکلاتی داشته باشد که اگر مواردی وجود دارد، اطلاع دهید تا اصلاح شود.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار از اعضای اتاق اصناف خواست تا مشکلاتی که اصناف مختلف به لحاظ قوانین و مقررات دست و پاگیر و یا چگونگی اجرای قوانین چه با وزارت اقتصاد و چه بخش ها و دستگاه های دیگر دارند را گزارش دهند تا برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

سیاح، همچنین از اتحادیه‌های صنفی خواست تا شرایط تخصصی نظارت پسینی خود را اعلام کنند و توضیح‌داد: این موضوع را از ماه‌ها پیش تاکید کردیم تا مشخص شود که در چه صورتی ممکن است پروانه صنفی یک فعال اقتصادی تعلیق یا باطل شود.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه دو اتفاق بزرگ در حال رخ دادن است؛ نخست، تبدیل همه پروانه‌های کسب سنتی و قدیمی به شناسه یکتا و دیگری، اتصال شناسه یکتا به حساب تجاری، این موضوع بسیار حائز اهمیت است که باید در هر صنف شرایط نظارت پسینی مشخص باشد.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار یادآور شد: یک‌هزار و ۹۲۰ شناسه یکتای پروانه کسب الکترونیکی توسط اصناف لغو شده است و لازم است به طور تخصصی مشخص باشد که این لغو پروانه ها بر اساس چه شرایطی رخ داده است.

کد خبر 69657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =