افزایش صادرات شرکت‌های دانش بنیان به ۲ میلیارد دلار/ سر اژدهای هفت سر فساد را قطع خواهیم کرد

رییس جمهور با بیان اینکه با وجود محدودیت‌ها امروز ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند، از افزایش صادرات این شرکت‌ها به ۲ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی صبح امروز(چهارشنبه)و در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: با وجود آنکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم ایران بود، اما امروز ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم و صادرات این شرکت‌ها به مرز ۲ میلیارد دلار رسیده است. البته این در حالی است که در تجارت منطقه طی ۴۰ سال گذشته رکورد زدیم.

رییس جمهور تصریح کرد: بیش از ۶ هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را در عرصه تولید فعال کردیم. دولت دنبال این است که در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشد و در این جهت دشمن موفق نشد مردم را ناامید کنند.

حتما سر اژدهای هفت سر فساد را قطع خواهیم کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه زیاده خواهی، سوداگری، فساد موانع قابل توجهی پیش روی ماست، گفت: در دستگاه قضایی هم که بودم، اعلام کردم که افراد سوداگر در عرصه‌های مختلف به دنبال این هستند که با فساد جیب خود را پر کنند و این موضوع حتی در زمان جنگ هم وجود داشت.

وی تاکید کرد: از روز اول در دولت اعلام کردیم که حتما سر اژدهای هفت سر فساد را قطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد فساد در هیچ جایی از کشور لانه کند. هرجا که من فساد ببینم و دولتمردان ما در هر جایی از ادارت و سازمان‌ها فساد را ببینند موظف به برخورد با آن هستند.

رییسی گفت: در ایام انتخابات وعده دادم که رئیس دولت باید اولین مدعی فساد در کشور باشد و این در دولت سیزدهم‌محقق شد. تمام کسانی که به نام دولت کار می‌کنند باید نسبت به فساد حساسیت داشته باشند.

رییس جمهور تصریح کرد: در گزارش اخیر فساد در واردات چای نخست دولت پیشقدم شد و متخلفان را شناسایی و پیگیری کرد و دست اندرکاران را عزل و پرونده را به دست دستگاه قضا سپرد.

وی افزود: در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام وجود داشت و تا به امروز، ۱۰۷ هزار واحد مسکن مهر را تحویل متقاضیان دادیم و الباقی را هم تا اوایل سال آینده به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

رییسی گفت: امروز ۵۲ هزار هکتار زمین در سراسر کشور آماده برای واگذاری به متقاضیان داریم.

کد خبر 69546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =