اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دانش بنیان‌های بخش انرژی

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با اعلام اینکه ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند «ط» تبصره ۱۵ قانون بودجه برای دانش بنیان‌ها در بخش انرژی پیش‌بینی شده است، گفت: دولت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور حمایت می‌کند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، اکبر زمانیان امروز (یکشنبه) در مراسم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران، افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مورد نیاز کشور است و برای حمایت از آن اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی یکی از اقدامات را حمایت از طرح‌های بهینه‌سازی و مدیریت انرژی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم طرح‌هایی که به مدیریت مصرف کمک کنند، حمایت شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از طرح‌های فناورانه و اقتصادی دانش بنیان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: عمق داخلی سازی و قطع وابستگی در حوزه الکتروموتورها مورد تاکید است.

زمانیان با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف انرژی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای طرح‌های تحقیق و توسعه در بخش انرژی اختصاص داده می‌شود.

وی اعتبار مالیاتی را راهکار دیگری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخش انرژی دانست و ادامه داد: این ستاد حمایت ویژه‌تری از توسعه زنجیره سیلیکون برای انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انجام خواهد داد تا این بخش بیشتر داخلی سازی شود.

دبیر ستادتوسعه اقتصاد دانش بنیان به بند «ط» تبصره ۱۵ تسهیلات خطر پذیر قانون بودجه امسال اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل برای شرکت های دانش بنیان بخش انرژی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 69447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =