رشد ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو در هشت ماهه اول امسال

طی هشت ماهه امسال ۸۸۲ هزار و ۴۷۱ دستگاه انواع خودرو تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۸ درصدی معادل ۱۳۳ هزار و ۳۱۴ دستگاه را نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید انواع خودرو، نشان می‌دهد که امسال تولید انواع خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی به ثبت رسیده است.

انواع خودرو توسط بخش خصوصی و دولتی در هشت ماه سال گذشته ۷۴۹ هزار و ۱۵۷ دستگاه تولید شده بود.

۷۴۷ هزار و ۴۹۱ دستگاه خودروی سواری توسط بخش دولتی و خصوصی در هشت ماه امسال تولید شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید وانت نیز با ۱۰۶ هزار و ۷۳۳ دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۳ درصدی روبرو است. تولید ون نیز رشد سه درصدی و تولید کامیونت، کامیون و کشنده با ۲۴ هزار و ۷۶۳ مورد رشد ۲۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

رشد ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو در هشت ماه امسال

تولید انواع خودرو توسط بخش دولتی و خصوصی در هشت ماه امسال

بخش خصوصی نیز از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۲۰۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه انواع خودرو را تولید کرده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۴ هزار دستگاه بوده است رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم بخش خصوصی در سال جاری حدود ۲۳ درصد از کل تولید خودرو در کشور بوده است که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۸ به پنج درصد افزایش رسیده است.

۱۶۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه انواع خودروی سواری توسط بخش خصوصی در هشت ماه امسال تولید شده است در حالی که در همین مدت مشابه سال گذشته ۸۵ هزار و ۷۴۵ دستگاه خودروی سواری تولید شده بود، طبق این گزارش تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی ۹۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین تولید وانت توسط بخش خصوصی در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۲ هزار و ۱۳۳ دستگاه، ۴۰ درصد افزایش یافته است. ۲۵۱ دستگاه تولید ون، ۵۸۶ دستگاه تولید مینی بوس و میدل باس، ۳۱۱ دستگاه اتوبوس و ۱۶ هزار و ۱۰۶ دستگاه انواع کامیونت، کامیون و کشنده در هشت ماه امسال توسط بخش خصوصی تولید شده است که در بخش انواع کامیونت رشد ۵۵ درصدی را شاهد هستیم.

رشد ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو در هشت ماه امسال

تولید انواع خودرو توسط بخش خصوصی در هشت ماه امسال

بررسی تولید انواع خودرو توسط بخش دولتی و خصوصی از سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که روند صعودی داشته است.

۴۸۸ هزار و ۶۲۸ دستگاه خودرو در هشت ماه سال ۱۳۹۸ تولید شده است که این روند در پنج سال اخیر به ۸۸۲ هزار و ۴۷۲ مورد رسیده است.

میزان رشد تولید انواع خودرو در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سنوات قبل نشانگر رشد است. امسال رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل، سال ۱۴۰۰ رشد ۳۵ درصدی، سال ۱۳۹۹ رشد ۴۲ درصدی و سال ۱۳۹۸ رشد ۸۰ درصدی به ثبت رسیده است.

رشد ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو در هشت ماه امسال

روند رو به رشد تولید انواع خودرو در هشت ماه امسال

بررسی تحلیلی آمار تولید انواع خودروی سواری توسط بخش خصوصی و دولتی در پنج سال اخیر نیز نشانگر روند رو به رشد است. در هشت ماه سال ۱۳۹۸، ۴۴۷ هزار و ۵۰ دستگاه سواری تولید شده بود که این آمار در هشت ماه امسال به ۷۴۷ هزار و ۴۹۱ دستگاه رسید.

روند رشد تولید از سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۶۷ درصد، ۳۲ درصد، ۲۶ درصد و ۱۵ درصد است.

رشد ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو در هشت ماه امسال

بررسی رشد تولید انواع خودروی سواری در ۵ سال اخیر

کد خبر 69385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =