رونمایی معاون وزیر صمت در مشهد از برنامه راهبردی صنعت طلا

برنامه رهبرادی صنعت طلا با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات در مشهد رونمایی شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمد مهدی برادران در نشست میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات با محوریت مشهد افزود: همزمان با نمایشگاه طلا و جواهر و نقره در مشهد، این برنامه راهبردی برای فعالان این صنعت تشریح می‌شود.

وی بیان کرد: معاونت صنایع عمومی ۲۲ برنامه راهبردی برای صنایع مختلف تدوین کرده که تاکنون پنج برنامه آن رونمایی شده است و امروز شاهد رونمایی این برنامه راهبردی در صنعت طلا و جواهر هستیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: ششمین برنامه به صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات اختصاص دارد که در تدوین آن از نقطه نظرات بخش خصوصی نیز بهره گرفته شده است و برنامه راهبردی چهار ساله برای تولید، صادرات و واردات این صنعت ارایه می دهد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این برنامه نیازمند یک شورا به عنوان کارگروه راهبردی آن متشکل از فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی دست اندرکار هستیم که نخستین نشست آنان ماه آینده با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم بنا به تاکید رییس جمهور، خادم ملت و مردم است و اگر تفکراتی از دولتهای گذشته به این دولت ارث رسیده باید با نگاه و رویکرد خدمت تغییر کند.

برادران با تاکید بر اینکه باید فرآیندها و دستورالعمل ها تغییر کند، افکار نیز باید تغییر یابند، افزود: در هشت ماه گذشته با مصوبه دولت ۱۳ تن شمش طلا با تعرفه صفر وارد کشور شده تا بازار طلا به آرامش برسد، لذا اکنون بهترین فرصت برای جهش و رشد مصنوعات طلا در کشور بوجود آمده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه و توجه ویژه آن به حوزه طلا اظهار داشت: در این برنامه بانک مرکزی به عنوان متولی مبادله طلا در نظر گرفته شده و شفافیت در این بخش راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

هزینه تامین اجتماعی بر واردات ماشین آلات تولید طلا حذف شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق تفاهمی که با سازمان تامین اجتماعی انجام گرفت، هزینه های مربوط به سازمان تامین اجتماعی از واردات ماشین آلات بخش تولید طلا حذف شد.

برادران بر ضرورت شناسنامه دار کردن مصنوعات طلا و نقره و جواهر تاکید و تصریح کرد: مصنوعات طلا و آثار هنری در همه جا شناسنامه دار هستند و در صورت تحقق این موضوع در کشور، می توان از آنها برای سپرده گذاری در بانک بهره گرفت تا سرمایه گذاریها را مطمئن کند.

وی با اشاره به عیان بودن درخواستهای فعالان حوزه طلا و نقره و جواهرات در کشور، افزود: از یک سو بهترین فرصت اقتصادی و گمرک برای حوزه طلا در کنار افغانستان قرار گرفته و از سوی دیگر نیروی انسانی کاربلد در شهر مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگها وجود دارد.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: حضور میلیونها زائر در مشهد و ظرفیتهایی که به آن اشاره شد، فرصتی برای کل فعالان این رسته صنعتی در کشور است که از ظرفیت این شهر برای توسعه کسب و کار خود بهره گیرند.

وی درباره وضعیت نیروی متخصص در حوزه صنعت طلا و جواهر و نقره و ظرفیت اشتغال این بخش نیز اظهار داشت: باید ظرفیت بالای استادکاران این رسته صنعتی به عنوان عناصر خلاق را بیش از پیش مورد توجه قرار داد، نباید زمینه ای ایجاد شود که این افراد از این بخش خارج و شغل دیگری را برای خود برگزینند.

برادران همچنین با تاکید بر لزوم اجرای تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این نشست که نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز حضور دارد، محل تضارب آرا است تا بتوان در اجرای این بند قانونی به تفاهم رسید.

وی تامین امنیت صنف طلا را بسیار مهم دانست و گفت: در دوره ناامنی ها بیشترین فشار بر صنف طلا و جواهر وارد می شود، لذا باید سازمان بسیج اصناف همواره در کنار اتحادیه طلا باشد و امنیت آن را تامین کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین عملیاتی شدن هر چه سریعتر شهرکهای تخصصی طلا و نقره و جواهر، استفاده اتحادیه ها از اوراق سپرده طلا، استفاده از سامانه جامع تجارت، یکسان سازی در برخورد با سکه های تقلبی، پیگیری برای جذب مشوق های سازمان توسعه تجارت، بهره گیری از بانک کارگشایی در استانها به منظور ارزش گذاری فلزات گرانبها را از فعالان اقتصادی خواستار شد.

میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات با محوریت استان خراسان رضوی با حضور روسای اتحادیه های فروشندگان و سازندگان طلا و نقره و جواهر کل کشور، نمایندگان سازمان ملی استاندارد، گمرک، بانک مرکزی، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، اتاق اصناف ایران در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

نمایشگاه تخصصی طلا، نقره و جواهر و ماشین آلات صنعتی این بخش عصر دیروز(پنجشنبه) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد گشایش می‌یابد.

کد خبر 69373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =