صندوق توسعه ملی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: براساس قانون سالانه حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال (۱۲ همت) منابع مالی را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهیم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، علیرضا میرمحمد صادقی در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از اقدامات صندوق توسعه ملی سپرده‌گذاری ریالی است که هر سال با توجه به ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، نسبت به سپرده‌گذاری بخشی از منابع خود در بانک‌های سپرده‌پذیر اقدام می‌کند تا پروژه‌هایی در حوزه آب، کشاورزی، صنعت و گردشگری را تامین مالی کند.

وی با اشاره به جذب بیش از ۷۰ درصدی منابع سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی توسط بانک‌های عامل افزود: بانک‌ها برای جذب این منابع صندوق توسعه ملی مهلت ۹ ماهه داشتند.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به شکل ریالی با عاملیت سپرده‌گذاری صندوق نزد بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با بازپرداخت ۲ ساله و اجرای طرح‌های اقتصادی با بازپرداخت هفت ساله است.

وی افزود: طرح‌هایی که از صندوق توسعه ملی وام می‌گیرند یک زمان مشارکت و ساخت، زمان تنفس و موقع بازپرداخت اقساط دارند.

میرمحمد صادقی عنوان کرد: طی سال ۲ مرتبه برای جذب منابع ریالی صندوق توسط بانک‌ها فراخوان صادر می‌شود که نیاز بانک‌ها در نیمه دوم امسال حدود ۱۰ همت بود و از هفته پیش شروع به پرداخت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بانک‌های خراسان جنوبی برای جذب منابع ریالی صندوق توسعه ملی فعال شوند و طرح‌های اقتصادی استان را از قبل آماده داشته باشند، گفت: ما در تقسیم تسهیلات ریالی صندوق دخالتی نداریم اما علاقمند هستیم که تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی بیشتر در مناطق محروم جذب شود.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی با اشاره به ذخایر ۱۶۰ میلیارد دلاری این صندوق افزود: منابع صندق توسعه ملی بودجه نیست که هزینه شود بلکه ما باید منابع صندوق را تبدیل به منابع زاینده و ماندگار برای نسل‌های آینده کنیم.

وی گفت: در چند سال گذشته منابع صندوق برداشت شد و اکنون که وضعیت بهتر است باید این منابع به صندوق بازگردانده شود لذا صندوق سه ماموریت صیانتی، تثبیتی و توسعه‌ای برعهده دارد.

کد خبر 69213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =