تولید برق نیروگاه‌های برقابی در تابستان امسال ۶۰ درصد رشد داشت

مدیر امور بازار برق شرکت توسعه منابع آب و نیرو گفت که در اوج بار (پیک) تابستان امسال تولید کل نیروگاه‌های برق‌آبی کشور ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نیرو، «جابر موسوی» افزود: نیروگاه‌های برقابی شرکت توسعه منابع آب و نیرو ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته تولید بیشتری داشته‌اند، ضمن آنکه شرکت آب نیرو نزدیک به ۹ هزار مگاوات از ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت برقابی ایجاد شده کشور را احداث کرده است.

مدیر امور بازار برق شرکت آب نیرو با اشاره به تغییرات ایجاد شده از سال ۹۰ و فعالیت شرکت آب نیرو در حوزه بهره‌برداری، خاطرنشان‌کرد: اکنون سه‌هزار و ۴۰۰ مگاوات ظرفیت برقابی در حال بهره‌برداری وجود دارد.

موسوی در زمینه بحران خشکسالی و کم‌آبی و تأثیر آن بر نیروگاه برقابی کشور، گفت: باتوجه‌به اینکه آب به‌عنوان انرژی اولیه برای راه‌اندازی چرخش نیروگاه‌های برقابی است، سد ساخته می‌شود تا بتواند آب را ذخیره کند و در مرحله بعد انرژی برق از آن گرفته می‌شود.

وی اضافه‌کرد: با وجود ایجاد ظرفیت نیروگاه برقابی، اگر بارش رحمت الهی نصیب ما نشود، نمی‌توان از همه این ظرفیت‌ها استفاده کرد، بنابراین تغییر اقلیم موضوع مهمی است.

مدیر امور بازار برق شرکت آب نیرو افزود: سال گذشته از لحاظ سال‌های آبی تقریباً سال نرمالی بود، امسال هم پیش‌بینی‌های هواشناسی و مرکز تحقیقات آب کشور این است که سال را به سمت نرمال و فرا نرمال پیش‌بینی می‌کند؛ اما هر بار که جلوتر می‌رویم نقشه‌ها تغییر پیدا می‌کند.

موسوی خاطرنشان‌کرد: تقریباً دوماهه ابتدایی امسال در حوزه کارون و دز که ۷۰ درصد ظرفیت برقابی در اینجا قرار دارد، نزدیک به ۳۵ درصد افزایش آورد و بارش داشتیم و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و بیشتر شود تا بتوانیم از آبی که ذخیره می‌شود در پیک زمستان و تابستان استفاده کنیم.

کد خبر 68995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =