بازیابی بازوی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در اروپا بعد از بحران ۱۰ ساله

وزارت اقتصاد اعلام کرد: «ایهاگ» شرکت اصلی مجموعه ایفیک (شرکت سرمایه گذاری های خارجی در ایران) در حوزه اروپا که به دلیل تحریم‌ با چالش ها و ریسک‌های بسیاری مواجه شده بود اما با وجود انباشت بالای چالش‌های مالی و حقوقی، روند اصلاحی در بازه زمانی ۶ ماه اخیر به خوبی طی شده است.

از وزارت اقتصاد، مجامع معوق شرکت ایهاگ (IHAG ) آلمان برگزار شد و در این مجامع ضمن تعیین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس ویژه این شرکت با حمایت و مذاکره معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد یک موسسه حسابرسی در آلمان به عنوان حسابرس دیگر این شرکت انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، شرکت ایهاگ شرکت مهم و اصلی مجموعه ایفیک در حوزه اروپا به شمار می‌رود و این شرکت تا به امروز به دلیل تحریم‌های غیر قانونی ایالات متحده در منطقه اروپا و آلمان با چالش ها و ریسک‌های بسیاری مواجه شده است.

انسداد حساب‌ها و دارایی‌ها، احصای زیان انباشته از گذشته، فقدان حسابرس قانونی و فقدان ذیحساب از جمله چالش‌هایی بود که شرکت ایهاگ به دلیل این تحریم ها با آن مواجه بود و هیات نظارت جدید ایهاگ و هیات مدیره ایفیک برای حل این چالش‌ها وارد عمل شده و اقدامات گسترده‌ای را برای ساماندهی امور شرکت ایهاگ انجام داد.

براساس گزارش یاد شده، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس ویژه شرکت ایهاگ و همچنین ذیحساب ایفیک نیز به عنوان ذیحساب ایهاگ جهت ثبت کلیه هزینه‌ها و پرداخت‌ها تعیین شدند، همچنین تصویب شفاف سازی و حسابرسی مالی عملکرد پروژه رب واکسین و تعیین وضعیت آن توسط هیات نظارت جدید ایهاگ از جمله دستاوردها و نتایج برگزاری مجامع معوق این شرکت بود.

حسابرسی صورت‌های مالی سال ۲۰۲۲ و برگزاری مجمع شرکت ایهاگ توسط هیات مدیره ایفیک و همچنین مذاکره با اداره مالیاتی آلمان و کسب موافقت کاهش مالیات معوق سنوات گذشته شرکت ایهاگ از ۲۰ میلیون یورو به ۶ میلیون یورو از دیگر دستاوردهای برگزاری مجامع معوق این شرکت بوده است.

با وجود انباشت بالای چالش‌های مالی و حقوقی ایهاگ طی ۱۰ سال گذشته، روند اصلاحی در بازه زمانی ۶ ماه اخیر به خوبی طی شده است و امید است تا ایهاگ با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر اروپا و آلمان، بتواند با گذر از چالش‌های یاد شده جایگاه اثرگذار خود را به عنوان یک بازوی اجرایی موثر بازیابد.

کد خبر 68925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =