طرح پرورش ماهی و میگو در قفس در سواحل مکران اجرایی می‌شود

طرح بزرگ پرورش میگو و ماهی در قفس، با توافق انجام شده بین وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، در سواحل مکران اجرایی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، در نشستی با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی (سازمان شیلات ایران و موسسه جهاد توسعه) و نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیا در محل سازمان شیلات و با توافق انجام شده بین آنها، طرح بزرگ پرورش میگو و ماهی در قفس در سواحل مکران اجرایی می‌شود.

در این نشست، مقرر شد در راستای توسعه آبزی‌پروری و ایجاد اشتغال پایدار، عملیات پرورش ماهی در قفس و میگو در محدوده سواحل مکران با مشارکت سازمان شیلات و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اجرا شود.

همچنین مقرر شد تا ظرفیت ردیف‌های بودجه‌ای سازمان شیلات و مولدسازی دارایی‌های وزارت جهاد کشاورزی برای این طرح مورد استفاده قرار گیرد و موسسه جهاد توسعه به عنوان بازوی اجرایی سازمان شیلات برای مدیریت اجرا و تامین و جذب سرمایه‌گذاری و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) نیز به عنوان مجری عملیاتی در این طرح مشارکت و حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ در نشست مذکور «سیدحسین حسینی» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات و معاونان این سازمان، «جوادی» عضو هیات مدیره موسسه جهاد توسعه و معاون طرح و توسعه آن، «علیرضایی» مدیرعامل موسسه حیات سبز و معاونان وی از قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و «رئیسی» رئیس سازمان شیلات استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی، تامین امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی است.

استفاده از ظرفیت آب دریا، استفاده نکردن از آب‌شیرین در این طرح باتوجه به محدودیت‌های آن، نیاز نداشتن به سرمایه‌گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ۱۰ ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی، از مهم‌ترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

کد خبر 68691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =