صنعت و بازرگانی، جزء جدایی‌ناپذیر تولیدات کشاورزی هستند/ اعتقاد راسخ به تشکل‌های کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی، صنعت و بازرگانی را حلقه رشد تولید و عاملی برای گشودن دروازه صادراتی و خلق ثروت برای کشور برشمرخواند و گفت که از حضور بخش خصوصی در لایه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استقبال می کنیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی نیکبخت»روز چهارشنبه در دیدار با اعضای کانون صنایع غذایی ایران بر لزوم ایجاد تشکل‌های قدرتمند برای رونق تولید تاکید کرد و افزود: تولید، فرآوری و صادرات محصول، بازار رسانی، ارزش‌افزوده و ضایعات در بخش کشاورزی، یک زنجیره به هم پیوسته از فعالیت تولیدکننده و صنعتگر است.

وی، صنعت، بازرگانی و تجارت را جزء جدایی‌ناپذیر تولید عنوان کرد و اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وا می‌دارند و با ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می‌کنند.

وزیر جهادکشاورزی در تشریح این فرآیند، تولید گوجه‌فرنگی و جذب مازاد تولید به صنعت را نمونه بارز اتحاد تولید و صنعت برای ایجاد ارزش افزوده معرفی کرد و گفت: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه ۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در تابستان امسال، ضمن جلوگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فراوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فراوری شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.

وی به اعتقاد راسخ خود به تشکل‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه‌داد: اگر تشکل‌ها قدرتمند و توانمند شوند، می‌توانند با تنظیم تولید شرایط مناسبی برای تامین بازار مصرف فراهم کنند و به دنبال آن صادرات را رونق دهند.

نیکبخت همچنین توجه تشکل‌ها را به نکاتی همچون ورود به کشت قراردادی توسط بخش خصوصی در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف کسب بازارهای بین‌المللی و رونق داخلی جلب کرد.

وزیر جهادکشاورزی، حل مشکلات مطرح شده و رفع بخش بزرگی از موانع در تصمیمات آتی و مشورتی با تشکل‌ها را ممکن دانست.

کد خبر 68690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =