سهم آسیا از تجارت خارجی روسیه به ۷۰ درصد رسید

سرپرست اداره خدمات گمرک فدرال روسیه (FCS) طی اظهاراتی اعلام کرد که همکاری اقتصادی این کشور با کشورهای آسیایی همزمان با کاهش تجارت با اتحادیه اروپا به رشد خود ادامه داده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از راشاتودی، روسلان داویدوف، سرپرست اداره خدمات گمرک فدرال روسیه (FCS) طی اظهاراتی اعلام کرد که همکاری اقتصادی این کشور با کشورهای آسیایی همزمان با کاهش تجارت با اتحادیه اروپا به رشد خود ادامه داده است.

داویدوف روز سه‌شنبه در نشست عمومی مجمع بین‌المللی گمرک در مسکو خاطرنشان کرد که تجارت روسیه با چین و هند با سرعت بالایی در حال رشد است و این در حالی است که گردش تجاری با کشورهای آمریکای لاتین نیز در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، اداره خدمات گمرک فدرال روسیه به دنبال ساده‌سازی رویه‌های گمرکی برای سرعت بخشیدن به تحویل کالا و تسهیل رشد تجارت با شرکای خود بوده است.

وی گفت: اگر در دوران قبل از بحران، دوران قبل از کووید، سهم کشورهای اتحادیه اروپا از تجارت ما ۵۰ درصد یا بیشتر بود، اکنون این سهم کاهش یافته و به ۱۶ درصد رسیده است و سهم کشورهای آسیایی، همانطور که در اینجا می بینیم، به ۷۰ درصد رسیده و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

رئیس اداره خدمات گمرک فدرال روسیه پیش از این طی اظهاراتی تأکید کرده بود که همکاری اقتصادی مسکو با تقریباً تمام کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در حال گسترش است.

به گفته وی، این کشورها اکنون ۱۴ درصد از تجارت خارجی روسیه را به خود اختصاص می‌دهند.

آمارها همچنین نشان می دهد که تجارت روسیه با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

کد خبر 68541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =