مدرسه سیاستگذاری، فرصتی برای برقراری ارتباط بین نخبگان و مسایل اقتصادی

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نظام آموزشی و دانشجویان آن از فضای واقعی جامعه فاصله دارند و مدرسه سیاستگذاری به دنبال برقراری ارتباط بین نخبگان و مسایل اقتصادی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «محمد نعمتی» امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح چهارمین مدرسه سیاستگذاری اقتصادی مدرسه کسب و کار، اظهار داشت: اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار نبوده است، به طوری که براساس آمارها در ۵۰ سال گذشته رشد یک درصدی داشته و میانگین تورم در بازه زمانی ذکر شده ۲۵ درصد بوده است.

وی تصریح‌کرد: اینکه چرا اقتصاد کشور نتوانسته از مدار شاخص‌های نامناسب نجات پیدا کند و به رشد اقتصادی مطلوب برسد، مهم است و معتقدم دلیل این امر ناکارآمدی نظام آموزش عالی است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: آموزش عالی باید سه خروجی داشته باشد؛ خروجی نخست باید حوزه نظریه پردازی را تقویت کند، خروجی دوم کارشناسان اجرایی دستگاه‌های دولتی را تربیت کند و دسته سوم تربیت نیروی انسانی در کسب و کار حرفه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز علمی نقطه کلیدی توسعه اقتصادی کشور هستند، افزود: در سطح کسب و کار حرفه‌ای، دانشگاه‌ها درست عمل نکرده و کارآیی درستی نداشتند.

نعمتی گفت: اقتصاد کشور همواره به دنبال خام فروشی بوده و از این مسیر درآمد بادآورده‌ای کسب کرده است، در نتیجه کمتر به آموزش و تولید دانش بنیان توجه شده است و در نتیجه بزرگترین عدم تعادل در ساختار اقتصادی را شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: همواره گستگی بین دانشگاه، فضای سیاستگذاری و اجرا در جامعه وجود دارد و درصد کمی از آموزش‌های ما در دانشگاه‌ها به فضای واقعی جامعه و مشکلات اقتصادی توجه دارد.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: در وزارت اقتصاد تلاش کردیم به دانشکده‌های اقتصاد و دانشجویان آنها کمک کنیم تا افراد از نزدیک و به صورت عملی در جریان مشکلات اقتصادی کشور قرار گیرند و با فضای واقعی آشنا شوند.

وی اضافه‌کرد: وزارت اقتصاد به دنبال این است که دانشجویان حوزه اقتصاد در فضای واقعی قرار گیرند و پایان نامه‌های خود را متناسب با این مسائل تهیه و آماده کنند.

از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، وزارت اقتصاد با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌های مربوطه سه دوره مدرسه سیاستگذاری برپا کرده است و دوره چهارم در حوزه کسب و کارهای بیمه امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان ماه) شروع به کار کرد.

کد خبر 68487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =