آرامش و ثبات نسبی در بازار ارز متاثر از سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: از ابتدای سال شاهد آرامش و ثبات نسبی و مطلوبی در بازار ارز بوده‌ایم که این روند متاثر از سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، مجید محمدنژاد با اشاره به اینکه آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران در برخی کشورها برای اقتصاد ایران بسیار مفید و راهگشاست، اظهار داشت: بی تردید ورود هر میزان از منابع ارزی بلوکه شده به کشور مثل همین آزادسازی ۶ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در کره‌جنوبی می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی ما تاثیر غیر قابل انکاری داشته باشد؛ که این مساله در صورت تداوم می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی را بر اقتصاد کشور داشته باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به سیاست تثبیت اقتصادی دولت و بانک مرکزی و ایجاد ثبات و آرامش در بازار ارز و کاهش نوسان در سایر بازارها مثل خودرو و مسکن و طلا و سکه در ۶ ماه اخیر افزود: خوشبختانه از ابتدای سال با وجود مشکلات و محدودیت‌های مختلف داخلی و بین المللی، شاهد آرامش و ثبات نسبی و مطلوبی در بازار ارز بودیم که این روند متاثر از سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی است. ضمن اینکه بحث مراودات بین المللی و سفرهای مقامات سیاسی و پولی کشورمان به کشورهای منطقه و آزادسازی پول‌های بلوکه شده نیز می‌تواند همچنان بر بازار سایه بیاندازد و منجر به تداوم آرامش و ثبات شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران درباره مثبت شدن ۲۰ میلیارد دلاری تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۱ نیز تاکید کرد: رشد تراز تجاری و درآمدهای ارزی و همچنین روند افزایش صادرات را باید به حرکت رو به رشد و برنامه‌ریزی شده دولت مرتبط دانست که می‌تواند در صورت تداوم، تاثیر بسزایی در اقتصاد ما بگذارد.

محمد نژاد درباره آمار رشد اقتصادی در ماه‌های ابتدایی امسال در مقایسه با چند سال گذشته و همچنین افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی و رشد درآمدهای ارزی گفت: با توجه به آمارهای منتشر شده اخیر می‌توان رشد صادرات نفت و همچنین افزایش حجم تجارت خارجی در مقایسه با پارسال را حس کرد. البته روند افزایش صادرات می‌تواند نویدبخش حرکت رو به رشد و برنامه ریزی شده‌ای محسوب شود که قطعا با حمایت بیشتر از صادرکنندگان بیشتر خواهد شد.

کد خبر 68442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =