اتاق اصناف ایران با نرخ‌گذاری دستوری کالاها مخالف است

رییس اتاق اصناف ایران گفت: این اتاق با نرخ‌گذاری دستوری یا به تعبیری سرکوب کردن قیمتها کاملا مخالف است و بازار باید رقابتی باشد و تعیین کننده قیمت کالاها، خریداران و فروشندگان باشند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مجتبی صفایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات‌های اندیشه ورز، روسا و هیات نمایندگان اتاق اصناف و سازمان بسیج اصناف که در محل مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: این درست نیست که دستگاه‌های حاکمیتی یا کمیسیون های نظارت با در دست داشتن ذره بینی بیایند و در باب قیمت‌گذاری کالاها امور را به دست گیرند.

وی ادامه داد: با این حال نرخ‌گذاری در برخی از کالاها که با ارز دولتی تامین می شود، توجیه قانونی و منطقی دارد اما در کل در باب نرخ گذاری و یا این که برخی دغدغه نرخ گذاری دستوری دارند، مخالف هستیم و کلیات این موضوع را نمی پذیریم، یعنی پذیرفتن آن منطق بسیار قوی می خواهد که آن را ندیدیم.

رییس اتاق اصناف ایران گفت: در سایر کالاها که به صورت آزاد خریداری می شوند باید یک فضای رقابتی به وجود آید، این فضای رقابتی است که بنا و مبنای صادرات کالا و توسعه صدور کالاها و بازار هدف ما را مشخص می کند.

صفایی در پاسخ به سوالی در خصوص آزادسازی نرخ لاستیک اظهار داشت: نظرهای متفاوتی در این بخش وجود دارد اما هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است و اکنون در حال تجمیع نظرات مخالفان و موافقان نرخ آزادسازی لاستیک هستیم و دولت هم در حال ارزیابی نظرات است، اتاق اصناف ایران هم نظر خود را در جلسات مطرح کرده و امیدوار است که به یک تصمیم صواب در این بخش برسیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات مربوط به صدور مجوزهای کسب و کار در سامانه نوین اصناف و همچنین درگاه ملی مجوزها، ادامه داد: اطلاعات در سامانه نوین اصناف براساس ضوابط و قوانینی مشخص بارگزاری می شود و البته اشکالاتی را در ابتدای کار چه به لحاظ زیرساختی و چه به لحاظ نرم افزاری داشت که خوشبختانه این ایرادها در حال رفع شدن بوده و اکنون به حداقل رسیده است.

رییس اتاق اصناف ایران گفت: اشکالات جدی که در استعلام های مربوط به درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف وجود دارد با تلاش مجموعه هیات مقررات زدایی و مرکز پایش کسب و کار و دستگاه های اجرایی متولی در حال پیگیری است و به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

گردهمایی یکروزه روسای اتاق اصناف، روسای سازمانهای بسیج اصناف و هیات‌های اندیشه‌ ورز استان های سراسر کشور با حضور رییس سازمان بسیج اصناف و رییس اتاق اصناف ایران در مشهد برگزار شد.

کد خبر 68265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =