اوج‌گیری نرخ طلا در بازارهای جهانی/ منتظر طلای ۲هزار دلاری باشید

قیمت طلا در بازارهای جهانی همزمان با تشدید درگیری‌ها در غزه، با چهار دلار و ۷۵ سنت افزایش به یک هزار و ۹۷۹ دلار و ۲۱ سنت رسید که بالاترین رقم از ماه جولای است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا و تقویت جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران، قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز بازارهای جهانی به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قرار گرفت.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) در بازارهای جهانی با چهار دلار و ۷۵ سنت افزایش یک هزار و ۹۷۹ دلار و ۲۱ سنت فروخته شد که بالاترین رقم از ۲۰ جولای به شمار می‌رود. طلا در آن زمان به یک هزار و ۹۹۵ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس رسیده بود.

کریگ ارلام تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «بی‌ثباتی زیادی در مورد اسرائیل و غزه وجود دارد و ۲ هفته در این شرایط می‌تواند زمان بسیار طولانی به نظر برسد. از این رو حرکت به سوی طلا و ریسک‌گریزی در بازار وجود دارد. به نظر من این برای هیچ کسی عجیب نیست.»

رژیم صهیونیستی، روز جمعه یک منطقه شمالی غزه را با خاک یکسان کرد و دستور تخلیه بزرگ ترین شهر اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان را صادر کرد، زیرا می‌گوید به زودی دستور حمله به غزه را صادر خواهد کرد.

قیمت طلا در این هفته ۲.۶ درصد افزایش یافت. بهای طلا در بازارهای جهانی از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه ۱۵۰ دلار در هر اونس افزایش یافته است.

فیچ سولوشز در یادداشتی با پیش بینی قیمت میانگین یک هزار و ۹۵۰ دلار در هر اونس برای طلا در سال جاری، اعلام کرد، با کم شدن نگرانی در مورد افزایش مجدد نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ از سوی فدرال رزرو، قیمت طلا افزایش یافته است.

هرچه نرخ بهره بالاتر می‌رود، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است بیشتر می‌شود.

بخش زیادی از بازار پیش‌بینی می‌کنند، فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری ماه آینده تغییر ندهد.

کد خبر 68075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =