آغاز نشست هم‌اندیشی کشاورزی، تجاری و اقتصادی ایران- قرقیزستان

همزمان با دیدار وزیر جهادکشاورزی و مقامات عالی قرقیزستان در سفر به بیشکک، نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی دو کشور برای بررسی مسایل و موضوعات دو جانبه و گسترش روابط اقتصادی، کشاورزی و تجاری در مرکز قرقیزستان آغاز شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، هیاتی تجاری- اقتصادی متشکل از فعالان بخش خصوصی که وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به قرقیزستان همراهی می‌کنند، هم‌زمان با نشست وزرای دو کشور، برای تبادل نظر پیرامون مسائل بازرگانی، اقتصادی و کشاورزی با تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و بازرگانان قرقیزستانی در بیشکک پای گفت‌وگو نشستند.

رییس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان قرقیزستان در آغاز نشست هم‌اندیشی فعالان کشاورزی، اقتصادی و تجاری ایران- قرقیزستان در سخنانی از آمادگی کشورش برای استقبال از سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی خبر داد و خواستار تعامل بیشتر دو طرف در این زمینه شد.

«ابرایف» با اشاره به توانمندی ایران در زمینه کشاورزی و تجارت، آمادگی فعالان کشورش را برای بهره‌مندی از تجارب کشورمان اعلام کرد.

معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز در این نشست، خواستار حضور بیشتر فعالان کشاورزی، صنعتی و اقتصادی ایران در قرقیزستان شد.

گفتنی است معاون آژانس سرمایه‌گذاری قرقیزستان و سفرای دو کشور سخنران این نشست باشند.

براساس این گزارش، در ادامه فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایران و قرقیزستان در کارگروه‌های تخصصی و معرفی فعالیت‌ها و تولیدات با یکدیگر وارد مذاکره می‌شوند.

کد خبر 68060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =