ترانزیت کالا در گمرک کرمانشاه ۱۱۳ درصد رشد یافت

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از ترانزیت ۷۲۴ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار کالا از گمرکات استان در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: از لحاظ وزن شاهد افزایش ۱۱۳ درصدی و از نظر ارزش شاهد افزایش ۳۷ درصدی کالاهای ترانزیتی در استان هستیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، علی اصغر عباس زاده وزن کالاهای ترانزیتی به مقصد گمرکات استان را ۱۸۲ هزار و ۷۸۲ تن اعلام و اضافه کرد: گمرک پرویزخان سهم ۷۸ درصدی از نظر ارزش و نیز سهم ۳۷ درصدی از نظر وزن کالاهای ترانزیتی در بین گمرکات استان دارد.

عباس زاده توضیح داد که از گمرک پرویزخان در ۶ ماهه نخست امسال ۵۶۴ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار به وزن ۶۷ هزار و ۷۸۴ تن کالا ترانزیت شده است.

وی با بیان آنکه سهم گمرک خسروی از نظر ارزش کالاهای ترانزیتی ۱۳ و از نظر وزن ۵۸ درصد است، افزود: ۹۵ میلیون و ۸۸۶ هزار دلار به وزن ۱۰۶ هزار تن کالا از گمرک خسروی ترانزیت شده است.

ناظر گمرکات استان در نهایت سهم گمرک کرمانشاه از کالاهای ترانزیتی را از نظر ارزش ۹ و از نظر وزن پنج درصد اعلام کرد و گفت: گمرک کرمانشاه در ۶ ماهه نخست امسال مقصد ۶۳ میلیون و ۷۳۷ هزار دلار به وزن ۸ هزار و ۴۹۶ تن کالای ترانزیتی بوده است.

عباس زاده در پایان عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را اتومبیل نو و مستعمل ، روغن موتور، کشنده ، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی ، ژنراتور، کولر گازی، تایر،لوازم برقی آشپزخانه و غیره عنوان کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این همجواری ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه رسمی فعال است .

سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

کد خبر 67928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =