مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) به بیش از ۲۱ میلیون تن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در ۶ ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد و گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) در مدت مذکور به ٢١ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، ابوطالب گرایلو روز یکشنبه در گفت‌وگویی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی را ١١ میلیون و ٧۶۶ هزار تن و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی را ٩ میلیون و ۶٣٣ هزارتن عنوان کرد.

به گفته وی ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به میزان یک میلیون و ٢۶۲ هزار تن، از ۵٣ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به عملکرد "کابوتاژ" در این منطقه ویژه که به معنی حمل و نقل یک کالا از نقطه ای به نقطه دیگر کشور از راه دریا است، افزود: کابوتاژ با یک میلیون و ٨١٩ هزار تن نسبت به مدت مشابه یک و نیم درصد رشد داشته و از این مقدار ۶٨٢ هزار و ۴۵٧ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی با ٧۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

وی درباره رشد ۶ درصدی صادرات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات ١١ میلیون و ١۴ هزار تن بوده است که از این مقدار چهار میلیون و ٢۵ هزار تن با سه درصد رشد مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶ میلیون و ٩٨٨هزار تن با هشت درصد رشد مربوط به کالاهای نفتی است.

گرایلو میزان تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی را چهار میلیون و ٨٧٣ تن با ٢٢ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اعلام کرد که از این مقدار سه میلیون و ٣۹۰ هزار تن مربوط به بارگیری با ٢۶ درصد رشد و یک میلیون و ۴۸۳ هزار تن مربوط به تخلیه با ١٣ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را ٩ میلیون و ۶٣٣ هزار تن گزارش داد که این رقم نسبت به مدت مشابه پنج درصد رشد داشته است و توضیح داد: از این میزان هشت میلیون و ۶٠۲ هزار تن مربوط به بارگیری با هشت درصد رشد است.

براساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

کد خبر 67676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =