صادرات ۴۴٠ میلیون دلاری لوازم خانگی/ آمار دقیقی از قاچاق لوازم خانگی وجود ندارد

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس ١۴٠٢) از ٣ تا ۶ آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، گفت: در مجموع ۴۴٠ میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌ایم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «عباس هاشمی» روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تعداد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه ٣٠٩ واحد صنعتی هستند که ١٢ شرکت نمایندگی خارجی و ١٧ شرکت کننده قطعه سازان خارجی از کشورهای چین و ترکیه حضور خواهند داشت.

وی افزود: حضور هیات های تجاری، برگزاری نشست های تخصص، رویداد علمی، برگزاری تور دانشجویان و دانش آموزی، نخستین رویداد Ted Talk لوازم خانگی، نخستین رویداد Tech Tour لوازم خانگی، اجرای پویش «هر خانواده کالای ایرانی»، ارائه جایزه ملی نوآوری و خدمات پس از فروش و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های مهم این نمایشگاه است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ادامه داد: هر ساله ۴١ هزار متر مربع از نمایشگاه را به لوازم خانگی اختصاص می‌دادیم که امسال با توجه به فشردگی برنامه‌های تقویم نمایشگاهی، ٢٠ هزار و ٧٠٠ متر را توانستیم به نمایشگاه صنعت لوازم خانگی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه ٣١٣ واحد صنعتی در گروه کالایی مختلف عضو این انجمن هستند، گفت: این نمایشگاه شامل تولیدکنندگان و کالاهای انرژی بر است ضمن اینکه برنامه ریزی کرده‌ایم نمایشگاهی با عنوان «خانه و آشپزخانه» در دهه اول آذرماه امسال برگزار کنیم و اکنون در حال دریافت مجوزها هستیم.

هاشمی عنوان کرد: امسال نمایشگاه در سه محور اصلی دانش بنیان، نقش بانوان و امنیت ملی، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان در کمک به گردش اقتصادی صنعت لوازم خانگی محرز است، گفت: امسال از حضور و تجارب بانوان نخبه در واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌مند، خواهیم شد.

هاشمی بیان داشت: تحریم های جهانی از سال ١٣٩٧ در کشورمان برقرار شد که صنعت لوازم خانگی با تقویت ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان کمترین آسیب را از تحریم‌ها را شاهد بودیم با افزایش کمی و کیفیت تولید و اشتغال ثابت در صنعت به دنبال تامین نیاز جامعه هستیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به صادرات لوازم خانگی گفت: یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته امضای قرارداد صادرات ۶۵ میلیون دلاری بود. این صادرات در کالاهای چینی، پلاستیک و لباسشویی‌های دوقلو بود.

وی افزود: در مجموع ۴۴٠ میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌ایم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص قیمتگذاری بر لوازم خانگی گفت: مجوز رسمی برای افزایش قیمت در یکسال گذشته نداشته‌ایم. نظر وزیر صمت بر بحث مکانیزم عرضه و تقاضاست و اکنون به این سمت حرکت می‌کنیم اما در انتظار همراهی دولت برای تحقق شعار سال هستیم.

هاشمی گفت: اداره کردن جزیره ای بخش صنعت و تولید درست نیست، این امر باعث سردرگمی تولیدکنندگان می‌شود از این رو باید قوانین شفاف و روشن باشد.

وی با اشاره به بحث قاچاق لوازم خانگی گفت: ثبت شناسه کالا و کد رهگیری به جلوگیری از قاچاق کمک کرده است، کالاهای قاچاق به خاطر نداشتن ٣٠ درصد هزینه‌های عوارض و مالیات، ارزان تر عرضه می‌شود ضمن اینکه باید تولیدکنندگان داخلی با ارتقای کیفیت خدمات و قیمت مناسب سهم خود را در بازار حفظ کنیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی اضافه کرد: آمار دقیقی از قاچاق لوازم خانگی وجود ندارد.

کد خبر 67663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =