تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل نقل بین دو کشور برای حل و فصل موضوعات دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش»‌ در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان با «رشاد نبی‌یف» وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال این کشور در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تسریع در پیگیری موضوعات مرتبط با همکاری های حمل و نقلی تبادل نظر کردند.

حل و فصل مشکلات در پایانه های مرزی، تسریع در اجرای پروژه های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نکاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تن در سال از جمله مواردی بود که در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد و مورد موافقت دو طرف قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار همچنین درباره رفع مشکل تردد رانندگان، ناوگان جاده ای، تفاهم کلی درباره توسعه همکاری ها در حوزه هوایی، دریایی، ریلی و حمل و نقل ترکیبی و تسریع در اجرای پروژه های مرزی مشترک گفت‌وگو کرد.

تفاهم در زمینه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تن در سال از دیگر مطالب مهم مورد گفت‌وگو در در دیدار بذرپاش با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان بود.

کد خبر 67640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =