ممنوعیت استفاده، تولید و واردات دستگاه‌های برنز کننده پوست

بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد، دستگاه‌های بُرُنزه کننده پوست (سولاریوم) فاقد هرگونه مجوز تولید، ورود و ترخیص بوده و تأمین، عرضه و استفاده از آن ممنوع و قابل پیگیری است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی انگورج مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات با اعلام این خبر گفت: ارائه خدمات برنزه سازی در تمامی کلینیک‌های زیبایی و سالن‌های آرایش و همچنین تولید، فروش و عرضه تجهیزات مرتبط با آن ممنوع است.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات افزود: به منظور حفظ سلامتی خود از مراجعه به مراکز مرتبط با خدمات برنزه سازی و استفاده از اینگونه تجهیزات خودداری کنند و در صورت مشاهده عرضه و فروش تجهیزات مذکور و مراکز ارائه دهنده خدمات آن، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ یا با مراجعه به اداره کل استاندارد استان خود اطلاع دهند.

به گفته انگورج با توجه به عوارض جبران‎ ناپذیر برنزه سازی (سولاریوم) به علت تابش شدید اشعه فرابنفش و احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست و بروز آسیب‌های طولانی‎ مدت از جمله آسیب‌های کبدی و پیری زودرس پوست، استفاده از این دستگاه در برخی کشورها نیز ممنوع شده است.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: آمارهای منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می‎دهد، یکی از دلایل ابتلا به سرطان پوست، استفاده مستمر از دستگاه سولاریوم است.

کد خبر 67529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =