فعالیت هزار شرکت دانش‌بنیان در صنعت آب و انرژی

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه نظام صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت آب و برق آماده ابلاغ است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آب و انرژی در یک سال گذشته به هزار شرکت رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت نیرو، مریم کارگر نجفی روز یکشنبه افزود: وزارت نیرو در بخش سرمایه انسانی، نخستین دستگاهی بود که موفق شد مجوز جذب هزار نخبه را در صنعت آب و برق کشور تا پایان دولت سیزدهم اخذ کند و تاکنون حدود ۵۳ نخبه جذب این صنعت شده‌اند.

وی درباره تبدیل وضعیت حدود ۲۰ هزار ایثارگر در وزارت نیرو در دو سال گذشته و پرداخت ذخیره بیمه عمر ۱۰ساله همه کارکنان و ابلاغ قرارداد تکمیلی خبر داد.

معاون و زیر نیرو با تأکید بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه بین همکاران و معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، خاطرنشان کرد: بر همین اساس کانالی در پیام‌رسان «بله» ایجاد شده است؛ در همین راستا در همه سفرهای استانی در کنار میز ارتباط مردمی، میز ارتباط همکاران نیز مستقر شده است و بر اساس دستور وزیر نیرو در سه استان گیلان، خوزستان و کهگیلویِه و بویِراحمد سفرهای ویژه‌ای به‌صورت مجزا ترتیب داده شده است.

وی با بیان اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری در جلسه شورای توسعه مدیریت کشور آماده تصویب است، افزود: وزارت نیرو در دو سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در استقرار چرخه بهره‌وری شد، همچنین رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه انرژی با همکاری سازمان ملی بهره‌وری، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و پژوهشگاه نیرو از ابتدای سال جاری در حال برگزاری است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: مقدمات ابلاغ نظام صلاحیت حرفه‌ای مدیران که نقش مهمی در انتخاب، انتصاب و رشد و ارتقای مدیران دارد در مراحل نهایی قرار دارد و آماده ابلاغ است.

وی گفت: ثبت دارایی مدیران در قوه قضائیه به‌طورجدی در حال پیگیری است و در بخش دولتی ۱۰۰ درصد مدیران مشمول در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و در جلسه‌هایی که برگزار شد، وزارت نیرو در همین رابطه از سوی مسئولان قوه قضائیه مورد تقدیر قرار گرفت، چرا که این وزارتخانه تنها دستگاهی است که به طور کامل اطلاعات مدیران خود را در این سامانه ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو سومین دستگاهی بود که آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به تصویب هیئت وزیران رساند، گفت: به اذعان کمیسیون هوشمندسازی دولت، وزارت نیرو رتبه برتر بین همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را داراست.

کارگر نجفی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آب و انرژی دریک سال گذشته از ۷۰۰ به هزار شرکت افزایش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت ۴۰ درصدی از شرکت‌های دانش‌بنیان در هر نوع قراردادی، افزایش ۶ برابری قراردادهای تولید بار اول، افزایش ۶ برابری خرید محصولات و خدمات از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه ۲۵ درصدی حجم قراردادهای پژوهشی صنعت آب و برق با شرکت‌های دانش‎بنیان را می‌توان از جمله نتایج ارزشمند این آئین‎نامه برشمرد.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو با اشاره به ابلاغ حکم مجری پارک علم و فناوری توسط وزیر نیرو، گفت: قرارداد کارخانه نوآوری وزارت نیرو منعقد شد؛ همچنین صندوق پژوهش و فناوری برق و انرژی به صندوق نیرو تغییر نام یافت و توانیر سهام‌دار جدید این صندوق شد.

وی افزود: نظام‌نامه شورای تحقیقات و فناوری نیرو به ریاست وزیر نیرو ابلاغ شد و مجتمع‌ها با فراهم‌شدن شرایط با کارکرد جدید به‌عنوان پردیس‌های منطقه‌ای علم و فناوری نیرو فعال می‌شوند.

معاون وزیر نیرو گفت: همچنین در بخش آموزش ۴.۷ میلیون نفرساعت در یک سال گذشته آموزش ارائه شده است.

کارگر نجفی افزود: در بخش فناوری اطلاعات وزیر نیرو در نیمه دوم سال گذشته در بحث پنجره واحد توسط وزیر ارتباطات به‌عنوان نخستین دستگاه برتر مورد تقدیر قرار گرفت و انتظار می‌رود ۱۰۰ درصد خدمات تا آبان‌ماه در این پنجره واحد ارائه شود.

وی همچنین به کسب رتبه برتر وزارت نیرو در صدور الکترونیکی مجوزهای کسب‌وکار صنعت آب و برق اشاره و خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار سامانه جامع منابع انسانی به‌عنوان «ساما» آماده بهره‌برداری است که اطلاعات ۱۸۰ هزار پرسنل با هر نوع قراردادی در این سامانه جمع‌آوری شده است که طی روز چهارشنبه هفته جاری رونمایی می‌شود.

معاون وزیر نیرو همچنین از تشکیل کمیته دولت الکترونیک، سرمایه انسانی، ساختار و فناوری‌های مدیریتی و مدیریت عملکرد به شکل پیوسته طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: وزارت نیرو در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را بین همه دستگاه‌هایی اجرایی کسب کرد و در دو محور به شکل خاص محور بهره‌وری و محور مردمی‌سازی وزارت نیرو موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی انتصاب دستیار مردمی‌سازی، ارتباطات مردمی در سفرهای استانی و سایر بخش‌ها، ارتباط خوب با نخبگان دانشگاهی، تشکیل ۱۵ جلسه توسط وزیر نیرو با عنوان جلسات دانش‌بنیان، برگزاری نشست‌های چندین‌ساعته وزیر نیرو با نخبگان دانشگاهی، جلب مشارکت مردم در بخش تجدیدپذیرها و جهاد آبرسانی را از جمله موضوع‌های موردتوجه در محور مردمی‌سازی عنوان کرد.

کد خبر 67520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =