افزایش ۴۹ درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان گفت: طی شش ماهه امسال ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۴۴۱ هزار و ۶۹۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، صادق برزگر اظهار داشت: در شش ماهه سال جاری میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان به وزن ۵۸۲ هزار و ۵۶ تن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۴۶ دلار بود، افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی شش درصد و به لحاظ ارزش ریالی هفت درصد افزایش داشته است.

برزگر تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان محصولات نباتی از جمله میوه‌های سیب، کیوی و پرتقال، خرما و کشمش، سبزیجات و صیفی‌جات و چای همچنین محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و تولیدات صنایع غذایی هستند.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: صادرات استان عمدتا به کشورهایی از جمله روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس انجام می شود.

وی با اشاره به واردات ۶ ماهه نخست سال جاری، تاکید کرد: طی این مدت واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۷۱ تن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲ میلیون ۷۵۹ هزار و ۱۰۷ دلار بوده است.

برزگر افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۸۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۷۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک بندرانزلی اضافه کرد: با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی و غلات همچون جو، ذرت دامی، گندم، کنجاله، گوشت و روغن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سایر کالاها شامل چوب، تخته محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، خمیر چوب و ماشین آلات و لوازم و قطعات آن است، افزود: کالاهای وارداتی عمدتا از کشورهای مبدا روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس هستند و از گمرکات گیلان ترخیص می‌شوند و عمده کشورهای طرف معامله، کشورهای امارات متحده عربی، روسیه، سوئیس، چین، اسپانیا هلند و ترکیه هستند.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۴۴۱ هزار و ۶۹۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 67490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =