رشد ۱۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۱۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، جواد هدایتی گفت: در شش ماهه امسال نزدیک به ۲۷۰ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی حامل ۵/۸۴ میلیون تن کالا در بخش حمل و نقل جاده‌ای از قلمرو کشور ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه شش ماهه ۱۴۰۱ افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در شهریور امسال بیش از ۵۱ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی حامل ۱۴.۱ میلیون تن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور عبور کرده که در مقایسه به شهریور سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰ درصدی داشته و بالاترین میزان ترانزیت ماهیانه در شش سال گذشته بوده است.

هدایتی گفت: در دیپلماسی همگرایی سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای دولت سیزدهم به ویژه با کشورهای همسایه و تلاش دستگاه‌ها و نهادهای موثر برای تسهیل ترانزیت کالا از قلمرو کشور و تحقق اهداف ترسیمی در این زمینه از جمله اقدامات سازمان برای همگرایی مدیریتی در پایانه‌های مرزی، ارتقای زیرساختی، بهسازی و ارتقای محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی، آسیب شناسی شناسایی موانع و پیگیری رفع مشکلات فرآیندی، پیگیری تسهیل تردد از طریق برگزاری نشست‌های مشترک حمل و نقل جاده‌ای با کشورهای مختلف با اولویت همسایگان، پیگیری استقرار رویکرد لجستیکی در محدوده مرزها با استفاده از ظرفیت پسکرانه ای، پیاده‌سازی سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه‌های مرزی با تردد بالا و... پیش‌بینی می‌شود روند رو به رشد ترانزیت از قلمرو کشور در ماه‌های آینده با رشد بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر 67388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =