روسای شرکت های بزرگ نفتی روسیه، پوتین را در سفر چین همراهی می کنند

خبرگزاری رویترز مدعی شد که مقامات ارشد روسیه در حوزه انرژی و روسای شرکت های بزرگ نفتی روسیه، پوتین را در سفر چین همراهی می کنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، خبرگزاری رویترز مدعی شده است که مقامات ارشد روسیه در حوزه انرژی روسای شرکت های بزرگ نفتی روسیه همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در ماه آینده برای شرکت در سومین نشست «یک پهنه، یک راه» به چین سفر می کنند.

این خبرگزاری افزود: پوتین در حاشیه سومین نشست «یک پهنه، یک راه» قرار است با «شی جی پینگ» رئیس جمهوری چین دیدار و گفت و گو کند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص همراهی مقامات ارشد روسیه در حوزه انرژی و روسای شرکت های روس نفت و گازپروم با رئیس جمهوری روسیه در پکن را تایید و تکذیب نکرد.

وی افزود: ما از کشورهای مشارکت کننده در طرح «یک پهنه، یک راه» در راستای بررسی امکانات بیشتر برای همکاری و توسعه برای شرکت در این نشست استقبال می کنیم.

خبرگزاری رویترز در خصوص جبران کاهش تجارت روسیه با اروپا، نوشت: مسکو روابط اقتصادی با کشورهای آسیایی به ویژه چین گسترش داده است.

این رسانه انگلیسی افزود: روسیه قصد دارد قرارداد فروش گاز طبیعی را با چین منعقد کند.

شرکت های نفتی روسی احتمالا تا سال ۲۰۲۵ خط لوله گازی را تحت عنوان «انرژی سیبری-۲» به ظرفیت سالانه ۵۰ میلیارد متر مکعب با خاک مغولستان به چین متصل کنند.

کد خبر 67382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =